Flicka sjunger i mikrofon

Musik, kör och kultur

I S:t Mikaels kyrka finns det flera körer med olika inriktningar och för olika åldrar: babysång, S:t Mikaels Sångfåglar, S:t Mikaels Kyrkokör och många fler.

Musiknyheter från S:t Mikaels kyrka

Sjung i kör

I S:t Mikaels kyrka finns en kör för alla, barnkör, kyrkokör, Sångglädje för daglediga/pensionärer. Körerna har olika svårighetsgrad, för dig med mångårig körvana eller för dig som är ny sångare. Det viktigaste är att du vill sjunga tillsammans med andra. Kom, sjung och ha roligt!

Orgelundervisning

Är du intresserad av att lära dig spela orgel? (Kostnadsfritt.) Längd på lektion beror på ålder. Alla åldrar är välkomna. För tid för att öva, kontakta Torbjörn Karlsson, se kontaktuppgifter nedan.

Film och prat

En söndag i månaden kl. 14–17 bjuder S:t Mikaels kyrka in till filmvisning med diskussion och fika. Att se på film tillsammans med andra är att dela upplevelsen av filmen, men också kunna dela tankarna den väcker efteråt.

Se kalendern för datum.

För mer information Katharina Andersson, se kontaktuppgifter nedan.

Orgelpipor

Orgelpunkt Malmö

Orgelpunkt Malmö är ett forum för dig som älskar orgelmusik. Här hittar du information om orgelkonserter, lunchmusik, orgelundervisning, orgeldemonstrationer, orgelvisningar och andra orgelrelaterade evenemang i Svenska kyrkan Malmö. Här finns också möjlighet att läsa om en del av Malmös orglar.