Telefonikon, kartikon och e-postikon
Foto: shutterstock.com

Kontakta S:t Mikaels kyrka

Här hittar du telefonnummer och e-post till anställda och förtroendevalda i S:t Mikaels kyrka samt kontaktuppgifter för att boka dop, bröllop och begravning.

Kontakta S:t Mikaels kyrka

Telefon040–27 93 32 Telefontid: måndag–fredag kl. 10–12 och kl. 13–15 (onsdag kl. 12.45–16).
E-postmikael.malmo@svenskakyrkan.se
Besöksadress: Orkestergatan 5 (infart Sminkörgatan), 215 85 Malmö
Postadress: Box 346, 201 23, Malmö
Facebook: www.facebook.com/StMikaelsKyrkaMalmo/
Bokning av dop, bröllop och begravning:  040-27 90 01
Telefontid helgfria vardagar kl. 9–15, lunchstängt kl. 12–12.30. Dop kan också preliminärbokas via vår webbtjänst
Boka dop på nätet.

Hitta till kyrkan

Buss: Linje 7: Hållplats Lindeborgs centrum
Tåg: Citytunneln till Malmö Hyllie, gå Hyllie allé mot Lindeborg.Skånetrafikens reseplanerare
Bil: Norrifrån: kör Pildammsvägen söderut mot Hyllie trafikplats och fortsätt rakt fram mot rondellen och vrid där 90 grader vänster in mot Kulissgatan, kör sen höger in på Axel Danielsson väg och sen vänster in på Sminkörgatan (där parkeringsplats finns).
Söderifrån: kör Pildammsvägen norrut mot Hyllie trafikplats, korsa Almviksvägen, fortsätt fram tills det är dags att ta av till höger in på Ridågatan, kör sen vänster på Axel Danielsson väg och kör sen höger in på Sminkörgatan (där parkeringsplats finns).

Kyrkogårdsförvaltningen

För frågor om begravning, kyrkogårdar och gravskick, kontakta Kyrkogårdsförvaltningen.

Växel

040-27 92 00. Telefontid måndag-fredag kl. 10-12 och 13-15.
Från 1 november 2021: besökstid tisdag samt torsdag kl. 10-12.

kyrkogardsforvaltning.malmo@svenskakyrkan.se

Besöksadress

Östra kyrkogården. För gångtrafikanter eller bussresenärer: Sallerupsvägen 151, hållplats Kyrkogården (länk till Google Maps). För infart med bil: Scheelegatan 38 D (länk till Google Maps).

www.svenskakyrkan.se/malmokyrkogard

Personal i S:t Mikaels kyrka

Personerna är listade i bokstavsordning efter efternamn. I sökrutan nedan kan du söka på namn och befattning, till exempel präst eller diakon.

Kontakta förtroendevalda i Hyllie församlingsråd

Här hittar du kontaktuppgifter till förtroendevalda i Hyllie församlingsråd där Hyllie kyrka och S:t Mikaels kyrka ingår.

Någon knappar på sin mobiltelefon.

Kontakta Svenska kyrkan Malmö

Välkommen att kontakta Svenska kyrkan Malmö. För frågor om verksamheten eller för samtal med präst eller diakon, ring växeln på 040-27 90 00 vardagar kl. 9–15.30 eller direkt till en lokal kyrka. För frågor om dop, bröllop, begravning eller medlemskap, ring pastorsexpeditionen på 040-27 90 01 vardagar kl. 9–15, lunchstängt kl. 12–12.30.

Svenska sedlar

Fakturaadress

Du som ska skicka en faktura till Svenska kyrkan Malmö hittar organisationsnummer, fakturaadress och bankgironummer här.