En mamma sitter på golvet med sina två små barn.
Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Barn och familj

Barn- och familjeverksamheten i S:t Mikaels kyrka täcker in alla åldrar från nyfödd till konfirmation. Här finns drop-in med babyrytmik och musik och fasta grupper som det går att anmäla sig till. All verksamhet är kostnadsfri.

Vill du sjunga i barnmusikal?

Vi behöver fler barn till vårens musikal Ogräs i rabatten som spelas söndagen 21/4 kl. 11 i S:t Mikaels kyrka.

En plats för barn och unga att växa

I S:t Mikaels kyrka får du komma som du är och vara dig själv. Vi gör roliga saker tillsammans för vi tycker om att umgås. I verksamheten får barn och ungdomar växa och utvecklas som de är skapade att vara. Gud gör inga misstag. Kom och var med!

Här hittar du all vår barnverksamhet. All körverksamhet hittar du under rubriken Musik, kör och kultur.

Drop-in

En mötesplats för barn och vuxna där man kan komma och koppla av en stund. Det finns leksaker, pyssel och spel för alla åldrar, tillgång till kök och en massa trevliga människor att umgås med. Varje gång har vi en samling med sångstund och andakt. Gruppen är kostnadsfri, ingen föranmälan, det är bara att komma. Lätt fika finns till självkostnadspris. Kostnadsfritt för barn. Det finns micro, skötbord och barnstolar.
Tisdag och torsdag kl. 9–12 för barn till och med sex år.

Fasta grupper - föranmälan krävs

Minions 6-9 år

Måndag kl. 14–16.
För datum, se kalendern. Se kontaktuppgifter nedan.

S:t Mikaels sångfåglar

Tisdag kl. 14–16.
Sång och lek för barn från 6 till 9 år. För dig som gillar att sjunga.
Körledare Arta Stepina, se kontaktuppgifter nedan.

After school

För barn 9​​–13 år torsdag kl. 14–16:30.
​Öppen verksamhet med fika och häng i kyrkan efter skolan, spela spel, pyssla, få hjälp med läxor med mera.

Skjuts från Hyllie kyrka erbjuds, kontakta Malin Holk, 040-​27 93 46, jonas.wollin@svenskakyrkan.se

För datum, se kalendern

Sjung i kör

I S:t Mikaels kyrka finns en kör för alla, barnkör, kyrkokör, Sångglädje för daglediga/pensionärer. Körerna har olika svårighetsgrad, för dig med mångårig körvana eller för dig som är ny sångare. Det viktigaste är att du vill sjunga tillsammans med andra. Kom, sjung och ha roligt!

Flicka sjunger i mikrofon

Musik, kör och kultur

I S:t Mikaels kyrka finns det flera körer med olika inriktningar och för olika åldrar: babysång, S:t Mikaels Sångfåglar, S:t Mikaels Kyrkokör och många fler.

Boka dop

Alla är välkomna att döpas – barn, unga och vuxna. Dopet är en gåva och ett löfte om att Gud alltid har omsorg om dig. Det är en fest för att välkomna livet. Här kan du boka dop i Svenska kyrkan Malmö via webbokningen.

Dopet är Livets första fest

Dopet är ett tillfälle att fira och tacka för det barn som kommit. Dopet kan hållas enkelt med färre personer eller med fler, i kyrkan eller som utomhusdop i någon av kyrkans trädgårdar.