Telefonikon, kartikon och e-postikon
Foto: shutterstock.com

Kontakta Limhamns kyrka

Här hittar du telefonnummer och e-post till anställda och förtroendevalda i Limhamns kyrka kyrka, kontaktuppgifter för att boka dop, bröllop och begravning samt fakturaadress.

Svar på några vanliga frågor

Risgryn eller konfetti? När är kyrkan öppen öppen? Får man ta hunden med sig? Här finns svaren på några vanliga frågor.

Limhamns församlingshus, där de flesta av våra mötesplatser är och där arbetslaget har sina tjänsterum, ligger intill Limhamns torg. Kom gärna och besök oss!

Kontakta Limhamns kyrka

Telefon: 040-27 94 80

Under sommaren når du oss säkrast kl. 10-12.

Bokning av dop, bröllop och begravning:  040-27 90 01
Telefontid helgfria vardagar kl. 9–15, lunchstängt kl. 12–12.30.
Dop kan också preliminärbokas via vår webbtjänst Boka dop på nätet.

E-post:
 limhamn.malmo@svenskakyrkan.se

Besöksadress:
 Linnégatan 17, Limhamn - mitt över Limhamns torg

Limhamns kyrka finns på Norra Hyllievägen 25

Postadress: Malmö pastorat, Limhamns kyrka, Box 346, 201 23 Malmö.

Facebook: limhamnskyrka

Instagram: limhamnskyrka

Boka dop, bröllop och begravning

Dop och vigsel i Malmös kyrkor kan du boka via pastorsexpeditionen i Svenska kyrkan Malmö. Begravning bokas oftast via en begravningsbyrå, men det går även bra att kontakta Svenska kyrkan Malmö direkt.

Vill du boka en lokal i samband med dop, vigsel eller begravning, kontakta aktuell  kyrka. Här hittar du kontaktuppgifter till kyrkorna i Malmö

Telefontid: 040-27 90 01, helgfria vardagar kl. 9–15, lunchstängt kl. 12–12.30.
E-post: pastorsexp.malmo@svenskakyrkan.se
Besöksadress: Fiskehamnsgatan 3 i Malmö
Postadress:
Svenska kyrkan Malmö, Box 346, 201 23 Malmö
Boka dop på webben: Hitta lediga tider för dop

Kyrkogårdsförvaltningen

För frågor om begravning, kyrkogårdar och gravskick, kontakta Kyrkogårdsförvaltningen.

Växel

040-27 92 00. Telefontid måndag-fredag kl. 10-12 och 13-15.
Från 1 november 2021: besökstid tisdag samt torsdag kl. 10-12.

kyrkogardsforvaltning.malmo@svenskakyrkan.se

Besöksadress

Östra kyrkogården. För gångtrafikanter eller bussresenärer: Sallerupsvägen 151, hållplats Kyrkogården (länk till Google Maps). För infart med bil: Scheelegatan 38 D (länk till Google Maps).

www.svenskakyrkan.se/malmokyrkogard

Personal i Limhamns kyrka

I sökrutan nedan kan du söka på namn och befattning, till exempel präst eller diakon.

Kontakta förtroendevalda i Limhamns församlingsråd

Här hittar du kontaktuppgifter till förtroendevalda i Limhamns församlingsråd där Bunkeflo kyrka, Bunkeflo Strandkyrka, Limhamns kyrka,Tygelsjö kyrka och Västra Klagstorps kyrka ingår.

Någon knappar på sin mobiltelefon.

Kontakta Svenska kyrkan Malmö

Välkommen att kontakta Svenska kyrkan Malmö. För frågor om verksamheten eller för samtal med präst eller diakon, ring växeln på 040-27 90 00 vardagar kl. 9–15.30 eller direkt till en lokal kyrka. För frågor om dop, bröllop, begravning eller medlemskap, ring pastorsexpeditionen på 040-27 90 01 vardagar kl. 9–15, lunchstängt kl. 12–12.30.

Svenska sedlar

Fakturaadress

Du som ska skicka en faktura till Svenska kyrkan Malmö hittar organisationsnummer, fakturaadress och bankgironummer här.