Rött keramikhjärta i en hand

Mötesplatser

Är du nybliven förälder som vill träffa andra föräldrar? Fika och umgås? Sjunga i kör eller virka och sticka? Vill du prata om Gud och tro med andra? I Limhamns kyrka och församlingshus finns mötesplatser för barn, unga och vuxna. För dig.

Mötesplatser för vuxna

Limhamns församlingshus bakom träd med vita blommor

Sopplunch

Tisdagar kl. 12 i Limhamns församlingshus

Tisdagar doftar det extra gott i församlingshuset igen. Då lagas soppa i den stora kastrullen! För 40 kronor får du soppa, bröd, kaffe och kaka eller pannkaka. Det finns alltid ett vegetariskt alternativ. En stunds trevlig gemenskap kring matbordet.

Stickkafé

Måndagar kl. 14-16 i Limhamns församlingshus

Vi träffas, stickar, virkar eller gör annat pyssel tillsammans under trevliga former. Ingen anmälan, ingen avgift. Ta med eget material om du vill det, annars har vi alltid garn, virknålar och stickor. Det vi formger skänker vi ofta vidare till behövande, bland annat genom Human bridge, som förmedlar babypaket till länder i Afrika, Östeuropa och Mellanöstern. Du ser aktuella dagar i kalendern.

Öppet hus för daglediga

Torsdagar kl. 13-15 i församlingshuset

Till Öppet Hus är du som är dagledig välkommen. Här samlas man till en stunds gemenskap. Det är tryggt att möta varandra och roligt att träffa nya bekantskaper. Vi dricker kaffe tillsammans, vi firar en andakt och får ta del av någon form av underhållning. Öppet Hus är en viktig mötesplats. Du ser aktuella dagar och programpunkter i kalendern.

Öppet Hus träffas under terminerna i församlingshuset, oftast i föreningsrummet,  helgfri torsdag mellan kl. 13-15. Församlingshuset är handikappanpassat med hiss från gatuplan i gränden till vänster.

ReUse - second hand och kafé

I församlingshusets källarplan finns ReUse - kafé och mötesplats för alla. Här finns möjlighet att fynda bland skänkta kläder och prylar och sitta ner en stund i vårt trevliga kafé.

Ljusgrön nyckelbricka med texten vetintevarför

Andlig fördjupning

I Limhamns kyrka finns möjlighet att utforska, få kunskap om och erfarenhet av den kristna tron och kyrkans liv. Kyrkan är öppen för olika former av andlig fördjupning, till exempel genom studiebesök och våra präster samtalar gärna med dig om dina frågor och funderingar.

Mötesplatser för barn och familj

I Limhamns kyrka och församlingshus får barnen ta stor plats. Familjen är viktigt. Här finns öppna mötesplatser som babyträff, barnvagnspromenader, barnträff och pappaträff.

Blond person i ljusrosa kofta, mellanblond person i svart tröja och mörkhårig person i blå tröja på trappan till församlingshuset

Sjung i kör

Barnkör, ungdomskör, kyrkokör, seniorkör - i Limhamns kyrka finns körer för alla åldrar oavsett förkunskap, en hel körtrappa. Att sjunga i kör gör dig glad, lugn och fokuserad. Vilken kör passar dig? Våra musiker Samuel, Margareta och Maria tar hand om ditt musikintresse!

Människor fikar och samtalar kring ett bord

Umgås i kyrkan

Det finns många mötesplatser i Svenska kyrkans regi runt om i Malmö. Här finns något för alla, oavsett ålder, som vill träffa andra och umgås. Kyrkan har stickkafé, sopplunch, kafé med föredrag, babykafé och mycket mer. Välkommen in i gemenskapen.

Servering av soppa från ett mobilt soppkök

Engagera dig som ideell

Ge av din tid och ditt engagemang till arbetet i Svenska kyrkan Malmö. Just du och din erfarenhet kan göra skillnad för en annan människa. Tillsammans bygger vi kyrkan.