Motala församling

Välkommen till våra kyrkor Charlottenborgskyrkan, Lillkyrkan, Motala kyrka, Råssnäskyrkan och Vinnerstad kyrka.

Berättarstund 23 mars

Motala kyrka 11.30-12.00

Prostens skafferi 23 mars

Församlingshemmet

Earth hour 23 mars

Charlottenborgskyrkan

Passio 24 mars

Motala kyrka

Påsken i våra kyrkor

Här hittar du tider och platser för påsken i Motala församling

Bike-in vigsel

Vätternrundan 2024

Hjälp och stöd

Ring eller skriv – vi lyssnar på dig

Kyrkans SOS finns till för dig varje dag, året om. när du behöver dela det svåra i tillvaron med någon. Volontärerna som svarar är utvalda och utbildade för att lyssna och stödja i det som känns svårt. Du är helt anonym när du kontaktar Kyrkans SOS.

En person hjälper ett barn att tända ett ljus.

Få hjälp och stöd

Välkommen att kontakta Svenska kyrkan när du behöver någon att prata med. I Svenska kyrkan finns utbildad personal som lyssnar och ger stöd och råd vid allt från sorg till relationsproblem.

Närbild på någon med ett diakonemblem runt halsen och en anteckningsbok i handen.

Diakonimottagningen

Välkommen till diakonimottagningen i Motala. Diakonimottagningen är en verksamhet som vill ge stöd till personer i utsatta livssituationer. Här finns möjlighet till rådgivning och samtal med diakon och man kan boka tid för vidare samtal, rådgivning och hjälp

Här hittar du information om personuppgiftsincidenten

Information om personuppgiftsincident

Svenska kyrkan vill informera dig om en personuppgiftsincident som skedde i samband med att kyrkan utsattes för ett cyberangrepp i november 2023. Syftet med informationen är att berätta vad som hänt och vilka åtgärder kyrkan vidtagit. Vi ger även generella tips på vad du kan göra själv för att skydda dina personuppgifter.

En person håller i en mobiltelefon.

Kontakt- frågor angående personuppgiftsincident

Har du frågor eller synpunkter är du välkommen att vända dig till oss.

Aktuellt från Griftegården

En stenängel står bakom en gravsten på marken.

Hitta gravplatser digitalt

Sök bland 2 575 239 gravsatta på 1 903 kyrkogårdar i hela Sverige

Ett löv som flyter i vatten där himlen speglar sig.

Biskopsbrev om livets början och livets slut

I biskopsbrevet om livets början och livets slut finns redskap för orientering i etiska vägval.

Dela lika och rädda liv

Var tionde människa i världen saknar sitt dagliga bröd trots att det finns tillräckligt med resurser för att alla ska kunna äta sig mätta. Du kan vara med och förändra det.

Läs mer och ge en gåva