Foto: Sara Karlsson Löfgren

Ung Ledare i S:t Matteus

Som Ung Ledare i S:t Matteus får du genom undervisning, samtal och praktik möjlighet att under ett år växa i ledarskap, upptäcka mer kring tron och utvecklas som person.

Som Ung Ledare får du genom undervisning, samtal och praktik möjlighet att under ett år växa i ledarskap, upptäcka mer kring tron och utvecklas som person.

Våra unga ledare hjälper främst till i konfirmandarbetet. Där är de med och planerar och genomför aktiviteter och andakter. Då de unga ledarna har tankar och idéer kring vad de själva uppskattade under sin konfirmandtid är de en värdefull resurs som ofta fungerar som en viktig brygga mellan konfirmanderna och de vuxna.

Välkommen att haka på ett roligt och utmanande år som du har nytta av hela livet!

Det kostar inget.

Plats: S:t Matteus kyrkas församlingshem, Lantmannagatan 8