Blond person i ljusrosa kofta, mellanblond person i svart tröja och mörkhårig person i blå tröja på trappan till församlingshuset

Sjung i kör

Barnkör, ungdomskör, kyrkokör, seniorkör - i Limhamns kyrka finns körer för alla åldrar oavsett förkunskap, en hel körtrappa. Att sjunga i kör gör dig glad, lugn och fokuserad. Vilken kör passar dig? Våra musiker Samuel, Margareta och Maria tar hand om ditt musikintresse!

Tecknad trappa från barn till senior

Barnkörer

Lillkören

Limhamns församlingshus torsdagar kl. 16.30–17.15

För dig som är 4-6 år. Vi leker och sjunger och pysslar. Några gånger om året är vi med på gudstjänst i kyrkan. Körledare är Maria Wallin. Anmälan krävs. Lillkören är just nu full men det går att stå i kö.

Barnkören

Limhamns församlingshus torsdagar kl. 17.30–18.15

För dig som går i förskoleklass - åk 1. Här träffas vi för att sjunga och pyssla. Vi jobbar med teman inför olika gudstjänster och konserter. Körledare är Maria Wallin. Anmälan krävs. Barnkören är just nu full men det går att stå i kö.

Storkören

Limhamns församlingshus tisdagar kl. 17.30–18.25

För dig som går i åk 2–3. (8-9 år). I Storkören träffas vi för att sjunga och lära oss mer om musik. Vi övar oss på att sjunga i stämmor och den som vill får prova att sjunga solo. Även i denna kör jobbar vi med teman inför gudstjänster och konserter. Körledare är Maria Wallin. Anmälan krävs.

Juniorkören

Limhamns församlingshus tisdagar kl. 16.30-17.25

För dig som går i åk 4-6 (10-12 år). I Juniorkören träffas vi för att sjunga och lära oss mer om musik. Vi övar oss på att sjunga i stämmor och den som vill får prova att sjunga solo. Kören jobbar med teman inför gudstjänster och konserter. Körledare är Maria Wallin. Anmälan krävs.

Tweeniekören

Tweeniekören har uppehåll våren 2024.

Går du i sjuan eller åttan och vill sjunga? Kontakta Samuel Sassersson.

Vox Linnaea

Limhamns församlingshus tisdagar kl. 19.15-20.30

Vox Linnaea är Limhamns kyrkas ungdomskör och riktar sig till dig från årskurs 9 och uppåt. Vi blandar genrer och berör även bland annat sångteknik och musikteori. Körledare är Samuel Sassersson.

Vox Linnaea är en sammanslagning av körerna Linnékören och Vox.

Limhamns kyrkokör

Limhamns kyrka måndagar kl. 19–21

Limhamns kyrkokör är en blandad kör som kräver sångvana och notläsningsförmåga. Kören sjunger i gudstjänst och på konsert. Vill du provsjunga? Körledare är organist Margareta Haksten. Kontakta Margareta om du är intresserad.

Optimistkören

Limhamns församlingshus tisdagar kl. 13.30-14.30

Optimistkören är en seniorkör som sjunger regelbundet i kyrkan och i andra sammanhang. Inga förkunskaper, bara sångglädje! Anmäl dig till körledare Margareta Haksten.

Kontakta körledarna Limhamns kyrka

RELATERAD INFORMATION

Coronavirus i närbild.

Folkhälsomyndighetens rekommendationer om körverksamhet under covid-19

Folkhälsomyndigheten har sammanställt generella rekommendationer för körledare och kördeltagare med anledning av covid-19.