Våra kyrkor i Mjällby och Ysane
Foto: Anette Olofsson/M.B.

Mjällby församling

Välkommen till Mjällby församling som omfattar halvön Listerlandet i Sölvesborgs kommun. Vi finns för dig i glädje och sorg, i livets alla skeden.

Håll utkik!

Till hösten kommer en prästtjänst bli ledig hos oss. Låter det lockande? Ring gärna kyrkoherde Paul Henriksson på telefonnummer 0456-566 01 eller skicka ett mejl till paul.henriksson@svenskakyrkan.se!

Följ oss gärna på Facebook

På Facebook kan du följa vad som händer i Mjällby församling. https://www.facebook.com/mjallbyforsamling

Vitkalkad kyrka i skymningsljus.

Besök en sommaröppen kyrka

Välkommen till Blekinges och Skånes sommaröppna kyrkor. Många av kyrkorna har guidade visningar, utställningar, konserter och aktiviteter för barn. Ladda ner mobilappen Kyrkguiden så har du all information nära till hands.

Ett vallmofält.

Sommarmusik 2024

Välkommen att besöka våra kyrkor i sommar!

Konfirmand 2025

Nu är det dags att anmäla sig till konfirmation 2025! Här hittar du mer information.

Barn- och ungdom

Är du föräldraledig och vill träffa andra föräldrar och barn? Här hittar du information om våra vuxenbarngrupper och övriga barngrupper. Följ oss gärna på FB: "Barn & Unga i Mjällby församling"!

Två händer skriver på en bärbar dator.

Cyberangreppet 2023–2024

Svenska kyrkan utsattes den 23 november 2023 för ett cyberangrepp, en så kallad ransomware-attack. På denna sida hittar du information om angreppet och efterföljande konsekvenser i form av stulen data.

Musikgudstjänst på Förintelsens minnesdag den 27 januari 2024

Förintelsens minnesdag uppmärksammades i Mjällby församling med en musikgudstjänst i Mjällby kyrka på seneftermiddagen.

Har du några överblivna ljusstumpar?

Om du har några ljusstumpar liggandes hemma får du gärna lämna dem hos oss, vi samlar in och skänker dem vidare. Vi har placerat ut svarta plastkorgar i Stenlängan, våra kyrkor och församlingshem och på pastorsexpeditionen för uppsamling av ljusstumpar som vi lämnar till föreningarna "Sträck ut en hand" och "Northern Light Aid".

Blekinge kontrakt

Blekinge kontrakt är ett av 12 kontrakt i Lunds stift inom Svenska kyrkan som omfattar alla församlingar och pastorat i Blekinge.

Tankar inför helgen

"Annie låg vaken i sin säng. Hennes tankar snurrade och det var svårt att somna om. Hon hade mött Gud.” Läs prästens tankar inför helgen på Svenska kyrkans bloggportal.

Tre barn med ryggsäckar på väg till skolan.

Bli månadsgivare till Act Svenska kyrkan

Med en liten gåva varje månad kan du bidra till att fler barn får gå i skolan, att människor som flyr från krig får skydd och att fler kan ta sig bort från fattigdom.

Be en bön för fred

På bönewebben kan du tända ett ljus eller be en digital bön för fred.

GDPR

Den 25 maj 2018 trädde den nya dataskyddsförordningen GDPR i kraft. Förordningen ersätter personuppgiftslagen (PuL) och gäller i alla EU:s medlemsländer.

Upptäck 1986 års psalmbok

Här hittar du en melodipsalmbok på nätet där du kan lyssna på psalmerna.