Telefonikon, kartikon och e-postikon
Foto: shutterstock.com

Kontakta S:ta Maria kyrka

Här hittar du telefonnummer och e-post till anställda och förtroendevalda i S:ta Maria kyrka, kontaktuppgifter för att boka dop, bröllop och begravning samt fakturaadress.

Kontakta S:ta Maria kyrka

Telefon

Kontaktuppgifter till personal i S:ta Maria kyrka hittar du längre ned på sidan. Vet du inte vem du behöver prata med kan du ringa Svenska kyrkans växel 040-27 90 00.

Bokning av dop, bröllop och begravning

040-27 90 01. Telefontid vardagar kl. 9–15, lunchstängt kl. 12–12.30. Dop kan också preliminärbokas via webbtjänsten Boka dop på nätet.

maria.malmo@svenskakyrkan.se

Besöksadress

Södervärnsgatan 8, Malmö på Google Maps

Öppettider

Kyrkorummet är öppet måndag, tisdag, torsdag och fredag kl. 9–12 samt i anslutning till gudstjänster och andakter.

facebook.com/stmariakyrka

Kyrkogårdsförvaltningen

För frågor om begravning, kyrkogårdar och gravskick, kontakta Kyrkogårdsförvaltningen.

Växel

040-27 92 00. Telefontid måndag-fredag kl. 10-12 och 13-15.
Från 1 november 2021: besökstid tisdag samt torsdag kl. 10-12.

kyrkogardsforvaltning.malmo@svenskakyrkan.se

Besöksadress

Östra kyrkogården. För gångtrafikanter eller bussresenärer: Sallerupsvägen 151, hållplats Kyrkogården (länk till Google Maps). För infart med bil: Scheelegatan 38 D (länk till Google Maps).

Webbplats

www.svenskakyrkan.se/malmokyrkogard

Personal i S:ta Maria kyrka

Personerna är listade i bokstavsordning efter efternamn. I sökrutan nedan kan du söka på namn och befattning, till exempel präst eller diakon.

Kontakta förtroendevalda i S:t Johannes församlingsråd

Här hittar du kontaktuppgifter till förtroendevalda i S:Johannes församlingsråd där S:t Johannes kyrka, S:t Matteus kyrka, S:t Pauli kyrka och S:ta Maria kyrka ingår.

Någon knappar på sin mobiltelefon.

Kontakta Svenska kyrkan Malmö

Välkommen att kontakta Svenska kyrkan Malmö. För frågor om verksamheten eller för samtal med präst eller diakon, ring växeln på 040-27 90 00 vardagar kl. 9–15.30 eller direkt till en lokal kyrka. För frågor om dop, bröllop, begravning eller medlemskap, ring pastorsexpeditionen på 040-27 90 01 vardagar kl. 9–15, lunchstängt kl. 12–12.30.

Svenska sedlar

Fakturaadress

Du som ska skicka en faktura till Svenska kyrkan Malmö hittar organisationsnummer, fakturaadress och bankgironummer här.