Forshedabygdens församling

Forshedabygdens församling är en församling i Östbo-Västbo kontrakt i Växjö stift med fem kyrkor - Dannäs, Forsheda, Hånger, Kärda och Torskinge. Vi vill vara närvarande i människors vardag, hjälpa och lyssna, uppmuntra och stödja och vara en trygg plats, dit man är välkommen precis som man är.

KAFFEPROVNING!

Den 26/5 kl. 11.00 finns möjlighet att få ta del av en riktig smakupplevelse. Då kommer vi att ha en kaffeprovning över öppen eld - en upplevelse av både smak och atmosfär. Ledare för provningen är Tony Blom och vi håller till vid grillplatsen bakom församlingshemmet i Forsheda. Eftersom vi endast har 20 platser behöver vi din anmälan senast den 20/5 till 0370-813 70 eller forshedabygden.forsamling@svenskakyrkan.se

Varmt välkomna!

Våra verksamheter

Här kan du läsa mer om våra olika verksamheter; barn- och ungdomsverksamhet, diakoni, kören Harmonica och våra syföreningar.

Välkommen till våra gudstjänster!

Här kan du läsa om tid och plats för våra gudstjänster. Varmt välkommen!

Mötesplatser

Välkommen att dela vår gemenskap!

Sopplunch

Välkommen till sopplunch i Forsheda församlingshem.

REGNBÅGSNYCKELN

I Forshedabygdens församling har vi genomgått processen Regnbågsnyckeln. Här kan du läsa mer.

Kyrkobladet

Vårt kyrkoblad kommer ut fyra gånger per år och delas ut till ca 1500 hushåll i Forshedabygdens församling.

18 anledningar att vara medlem

Alla som är folkbokförda i Sverige betalar begravningsavgift. Som medlem i Svenska kyrkan betalar du också en kyrkoavgift, där den största delen går till din lokala församling. Tack för att du betalar kyrkoavgiften - ditt medlemskap gör skillnad!