Välkommen som konfirmand i Forshedabygdens församling!

Bilden visar 2022-2023 års konfirmander i Kärda kyrka.

Som konfirmand får du möjlighet att fundera över och prata om det som är viktigt för dig. Du får lära känna nya människor och ha roligt. Det är inte säkert att du får svar på alla dina frågor men du får höra hur andra tänker och kanske själv komma på vad du tycker och tror.

Ordet konfirmation betyder bekräftelse och när du konfirmeras bekräftar du ditt dop. Är du inte döpt så kan du döpas under konfirmandtiden.

Vi ses i Forsheda församlingshem på torsdagar mellan kl. 15.15 och 17.15. Förutom träffarna på torsdagar kommer vi att delta i gudstjänster och åka på läger med mera. Konfirmandtiden följer i stort sett skolans läsår, vi börjar i augusti/september och avslutar med konfirmation till våren.

Anmäl dig i formuläret nedan!

Har du frågor och funderingar är du välkommen att höra av dig till Per-Erik.

Är du döpt?