Dannemorabygdens församling

Vi vill vara en levande livskraftig kyrka med delaktiga människor. Varmt välkommen du också att vara med. Ta med bullar till kyrkkaffet, sjung i kören, dela tro och liv i gudstjänst eller samtalsgrupp, be för dina grannar.

Här på hemsidan kan du finna det du behöver för att kunna kontakta oss eller för att se vad som händer under veckorna av gudstjänster och annan verksamhet.

Fyra kyrkor – En församling

Drygt fyra mil nordost om Uppsala med centralorten Österbybruk och världens enda helt bevarade vallonbrukssmedja, där finns herrgårdskyrkan från 1700-talet och våra tre medeltida pärlor Dannemora, Film och Morkarla kyrka. En bygd som...

Barn och ungdom

Här kan du läsa mer om vad som händer i barnverksamheten under hösten.

Föräldrakväll 24 september

Välkommen på föräldrakväll kl 17–19.30 i Kyrkans hus barnlokaler.

Filmfestival!

I Films kyrka söndag den 29 september! Tillsammans med barnen och ungdomarna i verksamheten firar vi gudstjänst med mycket kreativitet, sång, musik och drama!

Församlingskväll 8 oktober

Tillsammans med filmare Anne Sörman ser vi på filmen "Jesus du har fel". Filmen handlar om prästen Maria Norberg.

Höstens promenader

Tillfällen att träffas och umgås tillsammans under enkla förhållanden, måndagar kl. 13:30

Filmkvällar i Kyrkans hus hösten 2024

Att titta på film kan vidga världen, kan hjälpa oss att få nya perspektiv eller helt enkelt bara vara kul.

En person sitter och läser i ett sånghäfte.

Sångcafé

Längtar du efter att få sjunga allsång? Kom på sångcafé och sjung av hjärtans lust. Först sjunger vi, sedan fikar vi!

Festdag 14 september

Tack för att du var med och firade 150 år av internationellt engagemang och gav möjlighet till fortsatt arbete genom er gåva.

Vi samarbetar med Sensus!