Internationellt arbete

Församlingens internationella arbete leds av den internationella gruppen med anställda och volontärer.

Den internationella gruppen består av Marianne Sparrman och Torkel Gille, ombud för Act Svenska kyrkan samt Svenska kyrkan i utlandet.
I gruppen finns även Cristina Thompson, engagerad i integrationsfrågor, Roine Jansson, Ingalill Rosenius och Paul Sandberg samt Kerstin Jansson, anställd. Gruppen träffas regelbundet under året och syns främst under insamlingsperioder och andra kampanjer.

Vill ni veta mer om församlingens internationella arbete kontakta Kerstin Jansson e-post: kerstin.jansson@svenskakyrkan.se eller telefon: 0295-24 40 75.

För mer information om församlingen integrationsarbete kontakta
Christer Pettersson e-post: christer.pettersson3@svenskakyrkan.se
eller telefon: 0295 24 65.

Kvinnlig präst på strand med barn i bakgrunden.

Act Svenska kyrkan

Tillsammans med andra kyrkor, organisationer och frivilliga arbetar Act Svenska kyrkan långsiktigt mot fattigdom, förtryck och orättvisor och agerar snabbt vid katastrofer.

Svenska kyrkan i utlandet

Svenska kyrkan i utlandet finns för dig som är turist, utbytesstudent, au-pair, arbetar utomlands eller av någon annan anledning vistas i ett annat land. Att få möjlighet att umgås och göra aktiviteter på svenska betyder mycket för många.