Dalby kyrka i sommarskrud 2024

Dalby församling - en levande kristen gemenskap

OBS! Babycafé är inställt 18 september och startar den 25 september 9.30 i Prästgården.

Söndagsskola

Ht 2024 startar vi söndagsskola den 15 september!

Modellbyggargrupp start 25 september

Målgrupp: Män 30-60 år (OBS Anmälan)

Ordinarie telefon- och öppettid mån, ons-fre kl. 10.00-12.00, tis 10.30-12.00.

Den nya konfirmationsfoldern är ute!

Eginobladet

Församlingens kyrkoblad, uppkallat efter biskop Egino, utkommer fyra gånger om året. Läs de senaste numret här!

Kommande konserter

Konsert i Dalby Kyrka söndag 29 september kl.18.00. Vegakören med sin dirigent Christian Schultze

Vegakören har sin bas i S:t Johannes församling i Malmö och startades 2009.

Gästkonsert med gospelkören "Jena Jubilee Singers" från Tyskland, Dalby söndagen den 6 oktober kl 18.00

Gospelkören "Jena Jubilee Singers" från Tyskland, som firar 36 år av körhistoria, bjuder in till en gästkonsert i Dalby söndagen den 6 oktober kl 18.00

Johann Sebastian Bach Mässa i h-moll. Söndag 10 november 17.00 i Dalby kyrka

Biljetter börjar säljas måndag 7/10 på Dalby pastorsexpedition, vardagar 10-12, Lundavägen 5; Blomsteraffären Knopp & Stjälk, Dalby Centrum, vardagar 9-18, lördagar 9-14. Betala kontant eller med swish.

Konsert med Vox Sonora i Dalby kyrka söndagen 24 november kl. 18.00

Kören har under terminen sjungit musik av den engelske kompositören Karl Jenkins dessutom blir det uruppförande av ett beställt körstycke skrivit av Dalbykompositören Cornelia Karlsson.

Någon bär en luciakrona med tända ljus.

Kommande Lucia- och julkonserter 2024

Mer information kommer senare

Kyrkklockorna i Dalby kyrka

En video av Anton som har kyrkklockor som största intresse. Han var på besök den 18 augusti 2024 och har en YouTube kanal som heter Skånes Kyrkklockor.

Skånes kyrkklockor

NYHETER FRÅN DALBY FÖRSAMLING

Prenumerera via RSS

Modellbyggargrupp start 25 september

Publicerad:

Målgrupp: Män 30-60 år (OBS Anmälan)

Konsert med Vox Sonora i Dalby kyrka söndagen 24 november kl. 18.00

Publicerad:

Konsert med minnesmusik fredag 1 november 19.00 i Dalby kyrka.

Alla helgons dags-minnesmusik

Johann Sebastian Bach Mässa i h-moll. Söndag 10 november 17.00 i Dalby kyrka

Publicerad:

Vegakören har sin bas i S:t Johannes församling i Malmö och startades 2009.