Andlig fördjupning

Andlig fördjupning handlar om att reflektera över vår tro och vårt liv. Församlingen erbjuder flera olika vägar och möjligheter för dig som är nyfiken på kristen tro och vill fördjupa dig i din andlighet.

Pilgrimsvandringar

I Dalby församling arrangerar vi årligen flera pilgrimsvandringar som ett klassiskt sätt att fördjupa vår tro i gemenskap.

Retreat

Att vara på retreat är att under en helg eller under en serie dagar leva i bön och tystnad och att bara bryta tystnaden vid vissa planerade tillfällen som vid gemensamma tideböner och mässor.

Trons mysterier

Vet du lite eller ingenting om kristen tro eller om vad livet i kyrkan handlar om. Är du kanske nyfiken på att få veta lite mer? Välkommen in i en spännande värld som innehåller mer än någon kan ana!