Till innehållet Till undermeny
Närbild på en kaffekopp som hålls mellan två händer, och två samtalande människor i bakgrunden.

Vaxholms församling

Kom till mig alla ni som är tyngda av bördor, jag skall skänka er vila. Matteus 11:28

Gudstjänster och musik

Gudstjänster i oktober och november

Aktuellt

Musik i höstkväll Astor with Friends  med Trio Wendel Dominique Johansson. Söndag 27 oktober kl. 16

Konserter och musikhändelser

Lunchmusik "Tenorissimo" Fredric Hellgren sjunger operaarior ackompanjerad på orgel av Anna Holm. Onsdag 6 november kl. 12

Alla kan sjunga-kör

Tycker du om att sjunga? Längtar du efter att sjunga i kör men inte har vågat ta steget? Nu startar en Alla kan sjunga-kör och tillsammans skapar vi sångglädje och du får utveckla din sångröst!

Allhelgonahelgen

Välkommen till kyrkan och kyrkogårdarna i Vaxholm.

Vaxholmskväll på Vaxholms Biografteater

Naturröstens hemlighet - Alice Babs Swing´ it! En dokumentärfilm om och med Alice Babs av Lasse Zackrisson Vaxholmskväll - onsdag 27 november kl. 19 i Vaxholms Biografteater fri entré

Sinnesrogudstjänst i Vaxholms kyrka

Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.

Gudstjänster och musik

Gudstjänster i oktober och november

Kyrkloppis

På kyrkloppis kan du handla kläder till vuxna samt lämna de kläder, skor och väskor du inte använder längre.

Tillfällig ekonomisk hjälp

Du som bor i Vaxholms församling kan söka pengar ur olika fonder församlingen har. Två gånger per år kan du söka, innan sommaren och inför jul. OBS! sista ansökan inför sommaren är 11 juni 2024 och inför julen 26 november 2024. Under sommaren har vi inte möjlighet att ta emot ansökningar om ekonomiskt bistånd.

Act Svenska kyrkan

Tillsammans med andra kyrkor, organisationer och frivilliga arbetar Act Svenska kyrkan långsiktigt mot fattigdom, förtryck och orättvisor och agerar snabbt vid katastrofer.

Kontakt och bokning

Hör av dig hit om du vill boka dop, vigsel och begravning

Handarbetscafé på tisdagar

Sticka, virka, brodera! Välkommen på handarbetscafé i gamla brandstationen.

Nominera din kandidat till  församlingens hederstecken/förtjänstecken

Nominering av person ska vara kyrkorådets arbetsutskott tillhanda senast den 5 november.

Begravning

Ett sista farväl

Songfulness

Vad händer om man kombinerar andningsövningar, rörelseterapi och meditation med sång och dessutom gör det i kyrkorummet? Med start 1 oktober.