Fyra olika körer på en bild.

Musik och körer

I Vaxholms församling strävar vi efter ett så varierat musikutbud som möjligt.
Här kan du sjunga i körer från sex års ålder och så länge du orkar. Kyrkan har ett stort och rikt konsertutbud under hela året, med klassisk kyrkomusik, folkmusik, visor eller modernare tongångar.
     2011 restaurerades vår unika Setterqvistorgel. De förändringar som gjordes på 50-talet återställdes till originalskick. Församlingen har i och med detta en av stiftets bäst bevarade senromantiska orglar.
Vår önskan är att olika former av musicerande ska få plats i våra gudstjänster och hjälpa till att göra utbudet varierat och stimulera till aktivt deltagande i församlingens gudstjänstliv.
Välkommen att ta del av vår församlings musikliv. Oavsett om du är psalmsjungande gudstjänstbesökare, körsångare eller konsertpublik, så är du med i något unikt mänskligt: ett gemensamt skapande.
Du behövs!

Barn från barnkören står i kyrkan

Barnkörer

För alla sångglada barn