Händer i ring med frälsarkransarmband
Foto: Emma Dahlbäck

Ungdomsledarutbildning

Ungdomsledarutbildningen är en utbildning för församlingens konfirmerade ungdomar. Under ett år pågår ledarutbildningarna steg 1 och steg 2 parallellt.

Steg 1 torsdagar jämn vecka kl.17-19 och steg 2 ojämna veckor kl. 17-19 Resarö församlingsgård

Ungdomsledarutbildningen är en utbildning för församlingens konfirmerade ungdomar. Ungdomarna får pedagogiska verktyg för olika ledaruppdrag i församlingen. Det kan innebära att leda lekar på konfirmationsträffar och läger, leda enklare lektioner, planera läger, aktiviteter och hålla andakter. I utbildningen ingår praktik under konfirmationsträffar och gudstjänster samt på SKUV kvällar.

Ungdomskvällar

Torsdagar kl. 18.30-21.15 i Resarö församlingsgård
En mötesplats för ungdomar med möjlighet att vara delaktig i församlingen, känna gemenskap, uppleva nya saker tillsammans med andra och fira andakt. Ingen anmälan.
Kontakt: Thomas Assarsson 08-541 717 09