vy över Tidaholm med TIdaholms kyrka i centrum, bilar kör på vägen som omges av hus på vardera sida.
Foto: Tone Westerlund

Svenska kyrkan Tidaholm

Här ryms en mångfald av mötesplatser och människor.

En skylt med texten Öppet hänger på en stolpe utomhus.

Vad händer i sommar?

Hos Svenska kyrkan Tidaholm finns det att upptäcka även under sommaren! Upptäck kyrkorna, njuta av vacker musik och härliga sommarkvällar. Välkommen i sommar!

En grusväg mellan två åkrar. I vägkanten står en blå skylt med bokstaven M för mötesplats.

Mötesplatser

Svenska kyrkan Tidaholm har grupper och träffar för människor i alla åldrar, barn, ungdomar och vuxna. Välkommen!

Kalender

I kalendern hittar du kommande kalenderhändelser för grupper och mötesplatser i Svenska kyrkan Tidaholm.

Ett papper med texten Bli medlem och en pil till en QR-kod sitter fasttejpat på ett träd.

Bli medlem

Välkommen som medlem i Svenska kyrkan! Tillsammans kan vi hjälpas åt och gör skillnad. Du behövs!

En kvinna sitter och skriver på en laptop. Tecknade pratbubblor flyter ovanför datorn.

Lediga jobb

Tidaholm är en stad för alla sinnen där kyrkan har en naturlig plats i de flesta tidaholmarnas liv. Svenska kyrkan Tidaholm består av fem församlingar.

En diakon håller en annans hand i sina händer. Ett stearinljus med kristusmonogram brinner på bordet mellan dem.

Samtal och stöd

Behöver du någon att tala med? Att få prata med någon, att få möjlighet att sätta ord på det som känns svårt gör ofta skillnad. Oavsett om du är i akut kris, mitt i en sorg eller av andra anledningar behöver någon att prata med.

Ett runt bord i en kyrka, på bordet ligger det olika typer av informationsmaterial från Act Svenska kyrkan.

Internationellt engagemang

Vill du vara med i kampen för varje människas rätt till ett värdigt liv? Du kan ge en gåva till Act Svenska kyrkan men du kan också engagera dig aktivt genom Svenska kyrkan Tidaholms insamlingsaktiviteter eller i internationella gruppen. Tillsammans förändrar vi världen!

Nyheter från Svenska kyrkan Tidaholm.

Skara stift

"Tala tydligt om Jesus". Det är mottot för Skara stift som grundades redan 1014 och är Sveriges äldsta stift. Här finns 435 kyrkor och kapell, och en stor och variationsrik verksamhet.

En kvinna med randig klänning i olika färger räcker över ett papper till någon.

Församlingsinstruktion

Svenska kyrkan Tidaholms måldokument

Utsikt över Gamla torget i Tidaholm och husen som omger torget, bild tagen uppifrån.

Tidaholm- en plats för görglädje*

*Görglädje [jö:rglä:dje] är vårt eget ord och beskriver den anda/gnista som finns här. Det är vår görglädje som gör att vi fortsätter utveckla platsen, oss själva och våra företag.

Någon sitter vid ett skrivbord bakom en datorskärm och knappar på ett tangentbord.

GDPR - om personuppgifter

Svenska kyrkan har hanterat personuppgifter på ett ansvarsfullt och respektfullt sätt i många hundra år och det kommer vi att fortsätta att göra. Din personliga integritet är viktig för oss och därför vill vi informera om var dina personuppgifter hämtas ifrån, hur vi använder dem och vilka rättigheter du har.

Närbild på notiserna på någons Facebook-sida på datorn.

Följ gärna Svenska kyrkan Tidaholm på Facebook

För att följa Svenska kyrkan Tidaholm på Facebook, logga in på ditt Facebookkonto och sök på "Svenska kyrkan Tidaholm" för att komma rätt.

En mobiltelefon som visar profilsidan för Svenska kyrkan Tidaholms Instagramkonto.

Följ gärna Svenska kyrkan Tidaholm på Instagram.

För att följa Svenska kyrkan Tidaholm på Instagram, logga in i appen Instagram med ditt konto och sök efter "svenskakyrkantidaholm" för att komma rätt.

Pilgrimsvandra eller sträck på benen

Upplev sommarkyrkan