Anmälan till konfirmation

Anmäl dig till en av konfirmationsgrupperna i Svenska kyrkan Tidaholm genom att fylla i formuläret och skicka in.

Välkommen som konfirmand!

Du kan kanske allt om vilka appar som bör användas just nu, vet vilka låtar som ligger på topplistan på Spotify? Kan kanske allt om hur man stöter på någon, hur man kysser? Hur smärta känns och hur lycka känns - som när man skrattar så att man får ont i magen. Du vet kanske hur det är att vara älskad... eller oälskad?

Men hur mycket vet du om Gud? Är du redo att utforska något nytt? Eller vet du redan lite och vill veta mer?

Välkommen till ett år där du och ditt liv ställs i fokus! Nya sätt att se på livet, kanske nya svar, kanske nya frågor, nya erfarenheter! Garanterat en spännande och kanske livsavgörande period.

Konfirmandassistenter om sin konfirmandtid

Videohälsningar från två konfirmandassistenter där de berättar kortfattat om sina upplevelser av sin konfirmandtid.

Välj mellan följande konfirmandgrupper

Den här gruppen träffas lite under terminerna och mest under sommarens tre första veckor.

Sommarlovet startar med några härliga dagar på lägergården Sjöhaga, utanför Timmersdala. På Sjöhaga upptäcker vi mer av livet och tron genom bland annat lekar, fika, skapande, bilder, tävlingar m.m.

När vi inte är på Sjöhaga ses vi i Tidaholm, där vi hittar på en massa roliga saker tillsammans. En dag besöker vi Norra kapellet för att ta oss an livets baksida, nämligen döden.

En dag åker vi till Göteborg för att göra ett stadsbesök på Stadsmissionen samt ett lustfyllt besök på Liseberg.

Under hösten träffas vi två gånger, en gång då det är upptakt och en gång före advent. Under våren blir det kanske ett läger i början av terminen, en konfirmanddag tillsammans med alla andra konfirmander i Tidaholm, en påskträff. Där emellan kommer ni att bjudas in till några gudstjänster och övrig verksamhet som pågår i Svenska kyrkan i Tidaholm.

Upptaktsträff:

Tisdag 17 september kl. 15.30-17.30 i Kyrkans hus.

Läger:

13-18 juni 2025 (beroende på gruppens storlek kan lägret delas upp i två mindre läger).

Vecka 26-27 obligatoriska träffar i Tidaholm.

4-5 juli 2025

Lägeravgift:

200kr samt kostnad för ett åkband på Liseberg.

Den här gruppen är för dig som inte räds höga höjder, fart och vatten i olika former.

Livet är ett stort äventyr. Det går upp och ner, ibland står tiden still och ibland rusar det iväg i en farligt hög hastighet. I den här gruppen upptäcker vi mer om vårt liv, vilka vi är och vår tro genom att kasta oss ut i olika upplevelser såsom höghöjdsbana, kanotpaddling, skidåkning, matlagning ute och kanske att vi provar på att sova ute på något läger.

Upptaktsträff:

Måndag 16 september kl. 15.30-17.30 i Kyrkans hus.

Läger:

27-29 september och ett läger under våren 2025.

26 april 2025

Lägeravgift kan förekomma.

Det här är gruppen som åker till storstäderna och upplever stadspulsen.

Att förstå mer av livet, tron och sig själv görs bäst när man får se och lära känna nya platser och människor. Vi kommer att åka till Göteborg en dag i höst för att göra ett studiebesök på stadsmissionen och pröva vårt samarbete i ett Escape room.

Ett lägerdygn tillkommer i höst och sedan åker vi en helg under våren till Stockholm och prövar och känner på huvudstadens utbud och puls.

Gruppen träffas varannan onsdag och utöver träffarna bjuds man in till någon gudstjänst och övrig församlingsaktivitet som sker, gemensam konfirmanddag m.m.

Upptaktsträff:

Onsdag 28 augusti kl. 15.30-17.30 i Kyrkans hus.

Läger:

Heldag i Göteborg 13 september, höstläger 15-16 november och vårläger 28-30 mars 2025.

Vill du, av någon anledning, inte sova över när det är läger så går det bra att vara med på dagarna och kvällarna. Undantaget är dock när vi åker till Stockholm.

26-27 april 2025

Ingen

Det här är gruppen för dig som behöver en verksamhet som utgår från dina specifika villkor och behov, synliga eller osynliga. Tillsammans utformar vi gruppen så att alla ska kunna vara med.

Det här kan vara en egen grupp eller ingå i någon av de andra konfirmandgrupperna men utformade så att det fungerar för alla deltagare.

För mer information eller om frågor finns, hör av dig till

Peter Håkansson genom att ringa 0502-197 74 eller skicka ett mejl till peter.hakansson@svenskakyrkan.se

En konfirmand har ett halsband med ett kors runt halsen.

Inför och under konfirmation

Hur och varför Svenska kyrkan Tidaholm behandlar era personuppgifter i samband med konfirmation

Någon sitter vid ett skrivbord bakom en datorskärm och knappar på ett tangentbord.

GDPR - om personuppgifter

Svenska kyrkan har hanterat personuppgifter på ett ansvarsfullt och respektfullt sätt i många hundra år och det kommer vi att fortsätta att göra. Din personliga integritet är viktig för oss och därför vill vi informera om var dina personuppgifter hämtas ifrån, hur vi använder dem och vilka rättigheter du har.