Fyra barn ligger i gräset på rygg och sträcker upp benen mot himlen.

Barn och ungdom

Svenska kyrkan Tidaholm har en rik och levande verksamhet för barn, unga och deras familjer där barnen får uppleva vem Jesus är genom sång och musik, lek, läger, gudstjänst och andra sätt. Varmt välkommen till Svenska kyrkans barn- och ungdomsverksamhet!

Budskapet är tydligt - alla är älskade för sin egen skull

Jesus sa: ”Låt barnen komma hit till mig och hindra dem inte; Guds rike tillhör sådana som de. Och han tog dem i famnen, lade händerna på dem och välsignade dem.”

Svenska kyrkan Tidaholm har en rik och levande verksamhet för barn, unga och deras familjer. Här får barnen genom sång och musik, lek, berättelser, drama, friluftsliv, läger och gudstjänst upptäcka och uppleva vem Jesus är. I mötet med andra barn, ideella ledare och anställd personal får barnen kunskap om och upplevelser av kyrkan och den kristna tron.

I kyrkans barngrupper får barnen möta bibelberättelser, böner och sånger som blir en del av den grund som barnet bär med sig genom hela livet. Kyrkans budskap är tydligt; alla är älskade för sin egen skull. Alla är värdefulla och uppskattade.

Två föräldrar hjälper sin bebis nedför rutschbanan.

Barn och unga 0-14 år

Grupper för barn och unga mellan fem och 14 år samt öppna mötesplatser för barn och föräldrar, så som Öppet hus och Pling Plång & Sång.

Ungdomar

Grupper och verksamhet för dig som är 14 år och äldre.

En konfirmand har ett halsband med ett kors runt halsen.

Konfirmation

Välkommen som konfirmand! På denna sida hittar du information om konfirmation och anmälan till konfirmandgrupper i Svenska kyrkan Tidaholm.

En grupp med barn som går längst vägen tillsammans med två vuxna. Barnen har olika färger på sina jackor och solen skiner. I bakgrunden syns ett stort gult hus som barnen och de vuxna rör sig mot.

Om ditt barn är med i en barn- och ungdomsgrupp

Hur Svenska kyrkan Tidaholm behandlar personuppgifter för dig och ditt barn som är med i verksamhet för barn och ungdomar.

Någon sitter vid ett skrivbord bakom en datorskärm och knappar på ett tangentbord.

Information om personuppgifter - GDPR

Svenska kyrkan har hanterat personuppgifter på ett ansvarsfullt och respektfullt sätt i många hundra år och det kommer vi att fortsätta att göra. Din personliga integritet är viktig för oss och därför vill vi informera om var dina personuppgifter hämtas ifrån, hur vi använder dem och vilka rättigheter du har.