En gul blomma som ligger på en sten.
Foto: Eva Hendén

Leva vidare

Att förlora den man delar sitt liv med är något av det mest smärtsamma man kan vara med om. Välkommen att vara med i Leva vidaregrupp.

Att förlora den man delar sitt liv med är något av det mest smärtsamma man kan vara med om. Det kan betyda mycket i sorgearbetet att få dela tankar, känslor och minnen med andra i samma situation och hjälpas åt att bearbeta förlusten och söka möjligheter att leva vidare. Svenska kyrkan i Tidaholm inbjuder regelbundet till leva vidare grupper (5-7 deltagare). Du deltar kostnadsfritt och är välkommen oavsett tro och livsåskådning. Gruppen leds av pastoratets diakoner och präster och träffas vid 6 tillfällen.

Inom några månader kommer du att få ett telefonsamtal då vi berättar mer detaljerat om hur samlingarna går till. Om du inte vill eller kan delta i en grupp, erbjuder diakoner och präster även enskilda samtal.

Du är alltid välkommen att tända ljus i någon av pastoratets kyrkor. Har du frågor och funderingar får du gärna höra av dig.