Logga med texten "Öppenhet och värme är ledstjärnan"

Välkommen till Nättraby-Hasslö församling

Inom församlingsgränsen finns det både förskolor, skolor och fritids. Affärer och en vårdcentral. En vackert rinnande å och en fin skärgård. Det finns också en mycket vacker och levande landsbygd. Kyrkorna och församlingshemmen står öppna för dig i glädje och sorg. Tillsammans går vi genom livet.

Öppenhet och värme är ledstjärnan.

Konfirmand 2024/2025

Snart är det dags för dig som är född 2010 att anmäla dig som konfirmand. Informationen om de olika grupperna och anmälan kommer att finnas på vår hemsida i maj.

Tre armband på en handled, frälsarkrans.

Barn- och unga

Information om barn- & ungdomsverksamheten.

En hand som håller en bägare med nattvardsvin.

Unga Ledare

Vill du vara Ung Ledare i Nättraby-Hasslö församling?

Några barn står bredvid varandra och sjunger framme i kyrkan. En kvinna kompar på piano.

Sång och musik

Kom med och sjung!

Blekinge kontrakt

Blekinge kontrakt är ett av 12 kontrakt i Lunds stift inom Svenska kyrkan som omfattar alla församlingar och pastorat i Blekinge.

En vandringskäpp med blått handtag ligger på marken på en utvikt karta.

Pilgrim

"En pilgrimsvandring går alltid till en helig plats, ofta till en kyrka. Samtidigt är den yttre vandringen bara ett redskap för den viktigaste vandringen. Den som leder inåt i oss själva, in mot den heligaste av alla platser – mötesplatsen med Gud." Citat från Lunds stift hemsida om pilgrimsvandring

Känner du dig ensam eller bara vill samtala med någon av prästerna i församlingen?

Ta kontakt med:

Kyrkoherde Gunnar Åkesson. Tel. 0455-344921

Komminister Karin Elmblad. Tel. 0455-344922

Panorama 360

Kyrkor & kyrkogårdar

Följ gärna Nättraby-Hasslö församling på Facebook!

Klicka här nedanför och gilla sidan, för att ta del av den senaste informationen.

Sammanträdesprotokoll

Kyrkorådet & Drift- och skötsel

Går att läsa på expeditionen

Församlingsblad