Jobba hos oss

Här finns de jobb som finns i församlingen just nu. Välkommen med din ansökan.

Vi vill jobba tillsammans med dig!
Öppenhet och värme är ledstjärnan.

När vår kollega nu går vidare till nya utmaningar söker vi en komminister till Nättraby-Hasslö församling. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%.

Vi kan erbjuda en församlingsprästtjänst med särskilt ansvar för diakoni, vuxenundervisning och andlig fördjupning. Här finns stor utvecklingspotential och du kommer ha inflytande över att forma din tjänst och församlingens verksamhet. Utöver ditt ansvarsområde ingår klassiska församlingsprästuppgifter i tjänsten, såsom begravningar, dop och vigslar samt gudstjänster i våra två kyrkor. Församlingens ekonomi är stabil.

Vi är ett gott arbetslag bestående av 15 medarbetare. Samarbetet präglas av arbetsglädje och hjälpsamhet och vi ser fram emot att få arbeta tillsammans med dig.

B-körkort och egen bil är ett krav.

Upplysningar om tjänsten lämnas av:

Kyrkoherde Gunnar Åkesson 0455- 34 49 21

Kyrkorådets ordförande Kenneth Nyström 070-954 19 40