Några barn står bredvid varandra och sjunger framme i kyrkan. En kvinna kompar på piano.
Foto: Johannes Frandsen

Sång och musik

Kom med och sjung!

Kom och sjung med Sing it

Intresserad av att sjunga i någon av våra körer? Fyll i, så kontaktar jag dig.

Körsångare sjunger med Staffan Hellstrand i mässan "Du går aldrig ensam". Foto: Simon Gruvström

I Nättraby-Hasslö församling finns det två vuxenkörer. Kyrkokören i Nättraby som sjunger fyrstämmigt och Gospelkören på Hasslö som mest sjunger gospel.

Det finns två barnkörer för olika åldrar, Sing it och Sångfåglarna.  Båda körerna finns i Nättraby.

Sångfåglarna

Kören för alla som går i årskurs 1-3. Här får du lära dig nya sånger, sjunga enklare stämmor och göra musikaler.

Vi sjunger i kyrkan några söndagar per termin.

Sångfåglarna övar på måndagar kl. 17.00 – 18.00 i Martagården.

Det är kostnadsfritt att vara med i kören. Max 20 barn.

Sing it

Nättraby kyrkokör Foto: Simon Gruvström

är en kör för alla som går i årskurs 4-6.

Här får man lära sig nya sånger, sjunga stämmor och göra musikaler. Varje vår har vi ett körläger.

Vi sjunger i kyrkan några söndagar per termin.

Kören övar på onsdagar kl. 15.00 – 16.00 i Martagården.

Det finns mellis från kl. 14.30.

Det är kostnadsfritt att vara med i kören. Max 20 barn.

Nättraby Kyrkokör

En blandad vuxenkör som sjunger allt ifrån traditionella körsånger, visor och psalmer till nyskrivet material. Kyrkokören sjunger i kyrkan vid flera tillfällen, t.ex. första advent och påsk. Varje vår har de en uppskattad vårsoaré och medverkar i Musik i sommarkväll.

Vi övar på måndagar kl. 18.30 – 20.00 i Martagården.

Det är kostnadsfritt att vara med i kören.

Hasslö Gospelkör

En vuxenkör som framför allt sjunger gospel. Gospelkören har funnits sedan 2000 och medverkar i musikgudstjänster några gånger per år. De har välbesökta adventskonserter och en allsångskväll på våren.

Gospelkören övar på onsdagar kl. 18.30 – 20.00 i Hasslö kyrka.

Det är kostnadsfritt att vara med i kören.

Hasslö gospelkör Foto: Simon Gruvström

Har du frågor eller vill du vara med i någon av församlingens körer?

Kontakta: Christina Ström

tel. 0455-344923 eller christina.strom@svenskakyrkan.se

Du kan också fylla i formuläret uppe på sidan, så kontaktar jag dig.

Prenumerera på youtube-kanalen