Runt ett fikabord står några personer och brer sina smörgåsar.
Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Mötesplatser

Husie församlingshem är mötesplatsen där våra öppna verksamheter finns, besök vårt kafé, passa på att fynda på loppis. Alla aktuella mötesplatser hittar du i kalendern.

Onsdagskafé

Onsdagar i Husie församlingshem mellan kl. 16–18.
Kom förbi och fika, du möts av frivilliga medarbetare i kaféet som serverar fairtrade och ekologiskt.  Det finns pyssel framme till barnen.

Torsdagslunch
stängt 28/3

Varje torsdag under terminstid träffas vi i Syster Astrids kyrka till middagsbön och måltidsgemenskap kl. 12 i församlingshemmet.

Södra Sallerups kyrkliga syförening

Södra Sallerups kyrkliga syförening är en grupp damer mellan 45 och 70 år som träffas församlingshemmet en gång i månaden under terminstid, inte bara för att handarbeta namnet till trots men för att umgås, fika och samtala.
Är du intresserad av att komma med i syföreningen? Välkommen till denna träff, eller hör av dig till ordförande Jenny Nilsson, tel 070-990 59 95

Träffhörnan

Vi träffas och samtalar med varandra helt villkorslöst under en fika.
För info ring: Ingrid Liljenberg 0735-13 44 66
Tillfällen. 21/2, 6/3, 20/3, 3/4,17/4

Engagera dig ideellt i Husie

Två kvinnor sitter vid matbordet och pratar.
Foto: Johannes Frandsen

Att engagera sig är både att ge och att få något tillbaka. Vad vill och kan du bidra med?  Kontakta oss på 040-27 93 50 vid intresse och mer information.

Några mammor sitter i en ring på golvet med sina bebisar. En bebis har en maracas i munnen.

Mötesplatser för föräldrar och barn

I Husie församlingshem har du möjligheten att träffa andra föräldrar med barn i våra öppna verksamheter. För de mindre barnen har vi babykafé där du kan även ta med syskon eller kom till vårt onsdagskafé som är öppet för alla , kanske väntar du på ditt barn i kören eller är sugen på matig fika, pyssel finns framme till barnen.

Information om mötesplatser i Husie

Människor fikar och samtalar kring ett bord

Umgås i kyrkan

Det finns många mötesplatser i Svenska kyrkans regi runt om i Malmö. Här finns något för alla, oavsett ålder, som vill träffa andra och umgås. Kyrkan har stickkafé, sopplunch, kafé med föredrag, babykafé och mycket mer. Välkommen in i gemenskapen.

Servering av soppa från ett mobilt soppkök

Engagera dig som ideell

Ge av din tid och ditt engagemang till arbetet i Svenska kyrkan Malmö. Just du och din erfarenhet kan göra skillnad för en annan människa. Tillsammans bygger vi kyrkan.