Foto: Lina Eriksson

Det händer i Ersbodakyrkan

Häng med kompisar, lär dig mer om bibeln och ät soppa. Sjunger du helst i duschen, kom och sjung med oss istället.

Vill du veta mer?

Klicka på bilderna/rubrikerna nedan för att läsa mer om respektive verksamhet och vem du ska kontakta om du har frågor.

För barn och unga

FREDAG! i Ersbodakyrkan

Varannan fredag. Vi har öppet mellan kl 14–18 och du kan komma och gå som du vill. För dig i årskurs 4–6. Vi vill erbjuda en plats där alla blir sedda och får utrymme att vara den man är! Pizza, andakt, aktiviteter eller bara lugn och ro. Kostnadsfritt. Vårterminen pågår 19 januari-26 april (Inställt 29 mars).

Öppen förskola i Ersbodakyrkan

OBS! Vi tar en paus i höst. På återseende! Tisdagar kl 9-11. Vi leker, skapar och sjunger tillsammans.

Tre glada små tjejer sitter på golvet.

Barnkör i Ersbodakyrkan

Måndagar 15.00–15.45 med start 4 september. För barn från Förskoleklass. Vi sjunger och har kul tillsammans!

Ge och ta-hörnan i Ersbodakyrkan

Hörnan finns i kapprummet i anslutning till entrén. Den är öppen under Ersbodakyrkans ordinarie öppettider. Vi tror på att dela. Här kan du både ta och ge hela, rena kläder och saker.

För vuxna

Sång för alla i Ersbodakyrkan

Terminsstart 13 februari. Tisdagar kl. 18.30–19.45. En kör för dig som vill ha roligt och sjunga tillsammans med andra utan krav. Vi blir gärna fler – Välkommen!

Ett grönt löv. Ett kyrkfönster i bakgrunden.

Forumkvällar i Ersbodakyrkan

Torsdagar 25 januari–16 maj kl 18.00. Välkommen till Ersbodakyrkans forumkvällar där vi möter kultur, religion och mat i olika former.

Sopplunch med program i Ersbodakyrkan

Vi börjar med andakt kl 12.00 som följs av att vi fikar en smörgås eller soppa och kaka. Sedan kommer en gäst och håller ett kort program.

Språkkafé i Ersbodakyrkan

Torsdagar kl 18.30–20.30. Vill du bli bättre på att prata svenska eller något annat språk? Det här är ett tillfälle för dig som vill träffa nya människor och mötas över språkgränser. Terminsstart 17 januari.

Hantverksstuga i Ersbodakyrkan

Hantverkstugan torsdagar kl. 13.30-15.30 i Ersbodakyrkan samlingssal. Fika, samtal, hantverk. Terminsstart 1 februari.

Tillsammansodling på Ersboda

Är du intresserad av odling och gemenskap? Kom och var med!

Gudstjänst i Ersbodakyrkan

Huvudgudstjänst firas söndagar kl 11.00.

Livet och Bibeln

Tisdagar ojämna veckor kl 10.30-12.00 i Ersbodakyrkan. En öppen grupp där vi träffas och samtalar om en bibeltext och fikar, ingen anmälan.

Internationella gruppen i Umeå stadsförsamling

En tisdag i månaden kl 18.30-20.30 i Församlingsgården, Ö Esplanaden 9. Gruppen är ett forum för internationella frågor och engagemang.