Foto: Lina Eriksson

Västerslättskyrkan S:t Staffan

Mitt i ett stadsdelscentrum står den särpräglade rundkyrkan som ursprungligen var en Konsumbutik. Den invigdes som kyrka 1977. Gudstjänstlivet formas tillsammans med deltagare från barngrupper, körer samt bibelstudier.

Dela lika och rädda liv

Var tionde människa i världen saknar sitt dagliga bröd trots att det finns tillräckligt med resurser för att alla ska kunna äta sig mätta. Du kan vara med och förändra det.

Läs mer och ge en gåva

Det händer i Västerslättskyrkan

Här får hela kroppen vara med. Lek och sjung som barn eller öka din kroppskännedom och balans som vuxen.

Vi som arbetar i Västerslättskyrkan

Kontakta oss med frågor mellan himmel och jord

Om Västerslättskyrkan S:t Staffan

Kyrkan, invigd 1977 har tidigare varit en Konsumbutik. Västerslättskyrkan ingår i det ekumeniska arbetet ”Tre kyrkor väst på stan”.

Aktuella och kommande arrangemang

Livsberättargrupp i Västerslättskyrkan

Tisdagar kl 13-15.30. En mötesplats för dig i pensionsåldern eller äldre där du får dela erfarenheter ur det egna livet och prata om vad ett gott liv kan innebära. Tio träffar, start 16 januari. Anmälan.

En grupp barn står i ring och leker.

Tisdagskul i Västerslättskyrkan

Tisdagar kl 14.30-16.15. För dig som går i årskurs 2-3. Frukt, samling kring livet och Bibeln, skapande och lek. Anmälan.

Hitta till Västerslättskyrkan

Västerslättskyrkan är en del av Umeå stadsförsamling

Västerslättskyrkan S:t Staffan
Timotejvägen 2
903 52 Umeå
Busshållplats Västerslätt centrum

E-post  umea.stadsforsamling@svenskakyrkan.se

Koordinater
Latitud 63.836538
Longitud 20.232751
Klicka här för att se en karta>

Bli volontär

Lys upp någons dag genom att ge av din tid och engagemang. Som ideell engagerar du dig för en särskild uppgift under en bestämd tid. Det kan vara längre eller kortare uppdrag.

Håll koll på vad som händer

Predikoturen har bytt plats. Så här fortsätter du att hitta allt som händer i Umeås kyrkor.

Samtal och stöd genom hela livet

När något inte blev som man hoppades eller livet har kört ihop sig kan det vara skönt att ha någon att vända sig till. Kyrkan finns här för dig genom hela livet, i med- och motgång.

Det händer i kyrkan

Vill du prata om Gud med andra, kanske på finska? Äta god mat och umgås? Sjunga i kör, även om du tycker att du inte kan? Eller vill ditt barn träffa kompisar och göra roliga saker?

Dop, bröllop och begravning

Kyrkan finns där genom hela livet, från att välkomna ett barn in i Guds familj, välsigna äktenskapet till att stödja anhöriga i sorgen efter någon nära.

Tidningen Spira

Spira är en tidning om livsfrågor och tro, som delas ut gratis till alla hushåll i Umeå fyra gånger per år. Tidningen finns också i din närmaste kyrka.