Det händer i Västerslättskyrkan

Här får hela kroppen vara med. Lek och sjung som barn eller öka din kroppskännedom och balans som vuxen.

Vill du veta mer?

Klicka på bilderna/rubrikerna nedan för att läsa mer om respektive verksamhet och vem du ska kontakta om du har frågor.

För barn och unga

Två bebisar ligger på golvet och skrattar.

Öppen förskola i Västerslättskyrkan

Fredagar kl 9–12. En förmiddag för barn och deras vuxna. Sång, lek, skapande, umgås. Möjlighet att köpa fika. Vårterminen startar 19 januari.

En grupp barn står i ring och leker.

Tisdagskul i Västerslättskyrkan

Tisdagar kl 14.30-16.15. För dig som går i årskurs 2-3. Frukt, samling kring livet och Bibeln, skapande och lek. Anmälan.

Torsdagskul i Västerslättskyrkan

Torsdagar kl 13.30-15.30. För dig som går i förskoleklass-åk 1. Vi startar med mellis, samling kring livet och Bibeln, skapande och lek. Anmälan.

En barnkör sjunger och gestikulerar med armarna i ett klassrum. En kvinnlig körledare i förgrunden.

Barnkören Young Voices S:t Staffan

Från 6 år och uppåt. Vi sjunger och har roligt tillsammans. Kort andakt/samling. Torsdagar 15.45-17.00

För vuxna

Torsdagsmiddag med mässa i Västerslättskyrkan

Kom och ät tillsammans! Vårterminens tillfällen: 25/1, 1/2, 29/2, 28/3 och 25/4. Anmälan.

Någon häller upp kaffe från en blommig termos till någon som håller fram sin kopp.

Kafé Ateljé i Västerslättskyrkan

Onsdagar kl 13.30-15.30. Handarbete, hantverk, skapande, fika och andakt. Terminsstart 31 januari.

Landa mjukt – Rörelse för kropp och själ!

Onsdagar kl 14.00-15.45, 8 tillfällen under våren, i Västerslättskyrkan. Inga förkunskaper krävs. Kostnadsfritt. Anmälan. Terminsstart 17 januari.

Gospelgympa

Måndagar kl 14.15. Terminsstart 15 januari. Kostnadsfritt. Medtag egen matta och vattenflaska. Drop in.

Alla kan sjunga-kören i Västerslättskyrkan

Dagkör med sång för glädje och gemenskap. Övar måndagar kl. 12:30-14:00. Avslutning med fika. Alla är välkomna. Terminsstart 15 jan.

Kyrkokören i Västerslättskyrkan

Torsdagar kl 18.30–20.00. Västerslättskyrkans nya kyrkokör startar 11 januari.

Frälsarkransen

Livets pärlor - För dig mitt i livet. Räcker jag till? Är jag älskad? Vad är min roll? Vad har kristen tro att säga? Vad har jag för bild av Gud? Vi ses under 8 vardagkvällar och ett helgläger och funderar över detta och mycket mer. Start 26 oktober. Anmälan.

Livsberättargrupp i Västerslättskyrkan

Tisdagar kl 13-15.30. En mötesplats för dig i pensionsåldern eller äldre där du får dela erfarenheter ur det egna livet och prata om vad ett gott liv kan innebära. Tio träffar, start 16 januari. Anmälan.

Internationella gruppen i Umeå stadsförsamling

En tisdag i månaden kl 18.30-20.30 i Församlingsgården, Ö Esplanaden 9. Gruppen är ett forum för internationella frågor och engagemang.

En man från Svenska kyrkan lämnar en matkasse till en äldre dam vid ytterdörren.

Aktuella volontäruppdrag i Umeå

Vill du finnas där som medmänniska, läsa sagor för barn eller hjälpa unga med läxor? Du kanske har något eget förslag på vad du kan och vill bidra med? Läs mer om de uppgifter som vi behöver hjälp med just nu.