Foto: Lina Eriksson

Röbäcks kyrka

I den gamla delen av Röbäck finns den röda kyrkan som tidigare varit ett missionshus. Delaktighet och ideellt engagemang kring gudstjänsten och verksamheten går att finna i gemenskapen i Röbäcks kyrka.

Dela lika och rädda liv

Var tionde människa i världen saknar sitt dagliga bröd trots att det finns tillräckligt med resurser för att alla ska kunna äta sig mätta. Du kan vara med och förändra det.

Läs mer och ge en gåva

Det händer i Röbäcks kyrka

Kom och sjung, pyssla, fika och umgås hos oss varje vecka.

Vi som arbetar i Röbäcks kyrka

Kontakta oss med frågor mellan himmel och jord. Våra kontor finns i Tegs kyrka men vi har regelbundet verksamhet här i Röbäcks kyrka.

Om Röbäcks kyrka

Mitt bland husen ligger den röda kyrkan. Här finns en vacker kyrkosal, en mindre samlingssal med kök och fina verksamhetslokaler och lekrum.

Aktuella och kommande arrangemang

Hållbara människor

Hållbara människor är en serie föreläsningar som vill lyfta fram olika perspektiv som främjar människan. Under våren kommer tre föreläsare till Tegs kyrka i Umeå. Hur gör vi för att bli mer hållbara människor?

Konserter och musik i kyrkan

Ladda ner musikfoldern och planera vårens musikäventyr i kyrkan! I vår kan du gå på 70 konserter i Holmsunds och Umeås kyrkor med körer, solister, orkester och orgel.

12 steg som en väg till ett andligt liv

Nu startar en ny tolvstegsinspirerad grupp i Umeå. Den första gruppen startar tisdag 9 april kl 16.00 i Tegs kyrka. Vi delar en andlig resa som börjar med att vi sätter ord på det som vi är maktlösa inför: kanske vardagens krav, livspusselet eller få relationer.

Livsstegen cirkel i Tegs kyrka

En självhjälpsgrupp för oss alla som känner att livsproblem, stora som små, har gjort tillvaron komplicerad. För dig som vill gå eller som gått Livsstegen. Anmälan.

Tre personer sitter och pratar runt ett bord. En av dem sitter i rullstol.

Med hela mig

Torsdagar jämna veckor kl 18.30-20 i Tegs kyrka. En samtalsgrupp om tro och liv för oss med fysiska funktionsnedsättningar/diagnoser. Vi delar gemenskap och samtalar om existentiella frågor, tro, liv och vardag, utifrån egna erfarenheter, bibeltexter och dikter. Ingen anmälan, kom när du vill och kan.

Håll koll på vad som händer

Predikoturen har bytt plats. Så här fortsätter du att hitta allt som händer i Umeås kyrkor.

Hitta till Röbäcks kyrka

Röbäcks kyrka är en del av Tegs församling

Grundläggarvägen 8
904 40 Röbäck
Busshållplats Travbanevägen

Öppettider: Vid gudstjänster och förrättningar

E-post  teg.forsamling@svenskakyrkan.se
Telefon 090-200 25 00

Koordinater
Latitud 63.80691
Longitud 20.19858
Klicka här för att se en karta>

Bli volontär

Lys upp någons dag genom att ge av din tid och engagemang. Som ideell engagerar du dig för en särskild uppgift under en bestämd tid. Det kan vara längre eller kortare uppdrag.

Håll koll på vad som händer

Samtal och stöd genom hela livet

När något inte blev som man hoppades eller livet har kört ihop sig kan det vara skönt att ha någon att vända sig till. Kyrkan finns här för dig genom hela livet, i med- och motgång.

Det händer i kyrkan

Vill du prata om Gud med andra, kanske på finska? Äta god mat och umgås? Sjunga i kör, även om du tycker att du inte kan? Eller vill ditt barn träffa kompisar och göra roliga saker?

Dop, bröllop och begravning

Kyrkan finns där genom hela livet, från att välkomna ett barn in i Guds familj, välsigna äktenskapet till att stödja anhöriga i sorgen efter någon nära.

Tidningen Spira

Spira är en tidning om livsfrågor och tro, som delas ut gratis till alla hushåll i Umeå fyra gånger per år. Tidningen finns också i din närmaste kyrka.