Foto: Peter Lindegren

Hyra lokal

Svenska kyrkan i Umeå hyr ut några av kyrkorummen för externa arrangemang såsom konserter. Vi lånar även också ut lokaler till föreningar och privatpersoner för dopfika, terminsavslutningar och andra sammankomster. Våra lokaler är alltid alkohol-, rök- och drogfria.

Hyra lokal

Externa arrangörer kan hyra kyrkorummen i sex av våra kyrkor för till exempel konserter. Du kan också hyra lägergården i Tavelsjö. Längst ner på sidan finns en karta över dem.

Du bokar dem via vår Administrativa enhet.

Teologiska rummet ska vara ett forum med högt i tak, tycker kyrkoherde Kenneth Nordgren.

Våra kyrkor och mötesplatser

Det pågår verksamhet varje dag året runt i våra kyrkor och mötesplatser. Klicka på namnen nedan för att läsa mer om vad som är på gång, vem som jobbar där och mer om byggnaderna.

Låna lokal som förening och privatperson

I de flesta av våra kyrkor finns samlingslokaler att låna. Det går också att hyra lägergården i Tavelsjö. Klicka på bilderna nedan för att läsa mer om respektive lokal.

Privatpersoner bokar via vår administrativa enhet.
Föreningar kontaktar respektive församling direkt.

Samlingslokaler

Vi har många samlingslokaler i varierande storlekar som går att låna för dopkalas, minnesstunder och av föreningar. Lokalerna ligger i våra kyrkor eller i en församlingsgård i närheten.

Lägergårdens huvudbyggnad med kök, matsal, samlingssal med öppen spis och en veranda med utsikt mot sjön.

Hyra lägergården i Tavelsjö

Du kan boka lägergården eller Svedjans kapell för läger, dop eller bröllop året runt. Här finns ett kapell, sängplatser för 50 personer samt matsal och samlingslokaler.

Boka lokal

Telefontid: 090-200 26 00, helgfri måndag-torsdag kl 10-12, 13-15
Besökstid: Ring eller mejla för tidsbokning.

E-post: umea.administration@svenskakyrkan.se
Besöksadress: Östra Esplanaden 9 2tr, Umeå