En liten pojke med halmhatt sitter ute i naturen och ler mot kameran.

Barn, ungdom och familj i Ålidhemskyrkan

Lär känna andra barn på öppna förskolan eller häng med kompisar. Det finns något för alla åldrar i Ålidhemskyrkan.

Vill du veta mer?

Klicka på bilderna/rubrikerna nedan för att läsa mer om respektive verksamhet och vem du ska kontakta om du har frågor.

Några mammor sitter på golvet med sina bebisar.

Babysång i Ålidhemskyrkan

Onsdagar kl 13-15 för föräldrar och barn 3-12 månader. Vi sjunger nya och gamla sånger och ramsor för och med barnen. Efter sångstunden fikar vi tillsammans, umgås och samtalar. Två grupper under våren, grupp 1 vecka 4-9 (fullbokad) och grupp 2 vecka 15-21. Anmälan!

Två barn sitter och pysslar.

Miniorer Ålidhemskyrkan

Måndagar kl 15.00–16.30. För dig som går i årskurs 1–4. Samling, skapande och lek. Vårterminen pågår från 15 januari till 13 maj. Anmälan.

Orgelundervisning för barn och ungdomar i Ålidhemskyrkan

En möjlighet att lära sig spelteknik med både händer och fötter, notläsning och öva sitt gehör. Dessutom har orgeln spännande ljud som man får experimentera med. Undervisningen är kostnadsfri.

Tambourines i Ålidhemskyrkan

Tisdagar kl 17-18. En kör för dig som går i mellanstadiet, från åk 4 och äldre. Vi sjunger nya låtar och gamla visor, psalmer och pop, Vi uppträder på Gudstjänster och har kördagar varje termin. För dig som älskar att sjunga. Anmälan! Vårterminen pågår: 23/1 - 28/5.

JoyKids i Ålidhemskyrkan

Tisdagar kl 15.30–16.30. En kör för dig i förskoleklass till åk 3 som tycker det är kul att sjunga! Anmälan. Terminen pågår 16/1-14/5.

En grupp ungdomar i svarta tjocktröjor gör freds-tecken med händerna.

Ålidhäng i Ålidhemskyrkan

Onsdagar från kl 16. För dig som går i årskurs 8, 9 eller på gymnasiet. Varje kväll innehåller någon aktivitet, fika och andakt. Däremellan finns möjlighet till att spela spel, samtala och bara hänga! Terminen pågår: 17/1 till 29/5.

OPEN DOOR!

Onsdagar kl 15-17 för dig som går i årskurs 6 eller är äldre i Ålidhemskyrkan, Ungdomslokalen. Terminen pågår: 25/1 till 29/5.

Bless Is More i Ålidhemskyrkan

Måndagar kl 18.30–20. En gospelkör för alla, oavsett sångvana. Repertoaren spänner från traditionell gospel till mer nutida arrangemang som lutar åt pop & soul. Anmälan. Terminen pågår 22/1 till 3/6.

Swap 'til you drop – Klädbytardag!

Förnya din garderob genom swapping istället för shopping! Våren 2024 ordnar vi klädbytardag vid två tillfällen, 11/2 och 14/4. Hitta kläder som du inte längre behöver eller vill ha, vi tar emot allt som är helt och rent. För varje inlämnat plagg får du en tillgodobiljett som du sedan kan byta mot ett nytt plagg.

Nattvardskärlen i Ålidhemskyrkan

Gudstjänst i Ålidhemskyrkan

Välkommen att fira gudstjänst i Ålidhemskyrkan!