En liten pojke med halmhatt sitter ute i naturen och ler mot kameran.

Barn, ungdom och familj i Ålidhemskyrkan

Lär känna andra barn på öppna förskolan eller häng med kompisar. Det finns något för alla åldrar i Ålidhemskyrkan.

Vill du veta mer?

Klicka på bilderna/rubrikerna nedan för att läsa mer om respektive verksamhet och vem du ska kontakta om du har frågor.

Miniorer Ålidhemskyrkan

Tisdagar kl 15.00–16.30. För dig som går i årskurs 1–4. Samling, skapande och lek. Höstterminen pågår från 10 september till 26 november. Anmälan.

Tambourines i Ålidhemskyrkan

En kör för dig som går i mellanstadiet, från åk 4 och äldre. Vi sjunger nya låtar och gamla visor, psalmer och pop, Vi uppträder på Gudstjänster och har kördagar varje termin. Kören startar upp igen våren 2025.

JoyKids i Ålidhemskyrkan

Tisdagar kl 14.30–15.30. En kör för dig i årskurs 1 till 3 som tycker det är kul att sjunga! Anmälan.

Orgelundervisning för barn och ungdomar i Ålidhemskyrkan

En möjlighet att lära sig spelteknik med både händer och fötter, notläsning och öva sitt gehör. Dessutom har orgeln spännande ljud som man får experimentera med. Undervisningen är kostnadsfri.

Ålidhäng i Ålidhemskyrkan

Onsdagar från kl 18.00 till 21.30. För dig som går på gymnasiet eller äldre. Varje kväll innehåller någon aktivitet, fika och andakt. Däremellan finns möjlighet till att spela spel, samtala och bara hänga! Varje onsdag från 11 september till 18 december.

OPEN DOOR!

Onsdagar kl 15-17 för dig som går i årskurs 6 eller högstadiet i Ålidhemskyrkan, Ungdomslokalen. Varje onsdag från 11 september till 18 december.

Bless Is More i Ålidhemskyrkan

Måndagar kl 18.30–20.00. En gospelkör för alla, oavsett sångvana. Repertoaren spänner från traditionell gospel till mer nutida arrangemang som lutar åt pop & soul. Anmälan. Varje måndag från 2 september till 2 december.

Swap 'til you drop – Klädbytardag!

Söndag 6 oktober kl 13–15 kan du förnya din garderob genom swapping istället för shopping! Hitta kläder som du inte längre behöver eller vill ha, vi tar emot allt som är helt och rent.

Gudstjänst i Ålidhemskyrkan

Välkommen att fira gudstjänst i Ålidhemskyrkan!