Foto: Lars-Gunnar Frisk

Om Carlskyrkan

Carlskyrkan invigdes 1984 och ligger i stadsdelen Carlshem. Kyrkan är en del av Ålidhems församling, och för verksamheten ansvarar Carlskyrkans EFS-förening.

Carlskyrkan är en samarbetskyrka mellan Svenska kyrkan och EFS. I kyrkan firas gudstjänst varje söndag kl. 11.00.

Vill du boka kyrkan för dop eller bröllop? Kontakta mats.bohman@svenskakyrkan.se, 090-200 27 63.

Samlingslokaler

Det finns möjlighet för privatpersoner och föreningar att hyra kyrkans lokaler. Utöver nedanstående lokaler finns mindre rum och replokaler.

• Serveringssal för ca 60 personer och ett fullt utrustat kök
  • Mindre samlingsrum för ca 25 sittande personer i anslutning till ett enklare kök och ett barnrum med leksaker

Kyrkans lokaler är alkoholfria. Läs mer om lokalerna och hur du bokar dem på Carlskyrkans hemsida

Klicka på bilden och kliv in i en panoramabild inifrån Carlskyrkan. Du kan snurra runt i 360 grader och förstora bilden för att titta närmare.

Tillgänglighet

• Kyrkan är byggd i två plan, entréplan och källare
  • Hiss finns ner till källaren
  • Hörslinga i kyrksal, samlingssal och i allrum på nedre plan
  • Handikappanpassade toaletter på båda planen

Dop, bröllop och begravning

Kyrkan finns där genom hela livet, från att välkomna ett barn in i Guds familj, välsigna äktenskapet till att stödja anhöriga i sorgen efter någon nära.

Bli volontär

Lys upp någons dag genom att ge av din tid och engagemang. Som ideell engagerar du dig för en särskild uppgift under en bestämd tid. Det kan vara längre eller kortare uppdrag.

Ålidhems församling

Ålidhems församling omfattar de östra stadsdelarna, universitetsområdet samt missionshuset i byn Innertavle.