Foto: Peter Lindegren

Det händer i Grisbackakyrkan

Den gula träkyrkan är full av aktivitet. Gudstjänster, grupper för unga och äldre, musik och bön. Vi hoppas att du ska hitta en plats här. Välkommen! (Hemsidan som länge varit inaktuell är nu uppdaterad.)

Nyhetsbrev

Cirka en gång i månaden kommer vårt nyhetsbrev, direkt till din brevlåda.

Ja, jag vill prenumerera!

Vill du veta mer?

Klicka på bilderna/rubrikerna nedan för att läsa mer om respektive verksamhet och vem du ska kontakta om du har frågor.

För barn och unga

Två barn samspelar vid en leksaks-kassaapparat.

Liten och stor i Grisbackakyrkan

Onsdagar kl 9–12. En kravlös mötesplats för barn med sina vuxna. Vi sjunger, pysslar och fikar tillsammans. Drop in. Vårterminen pågår: 17/1–29/5.

Lekkyrkan vid Grisbackakyrkan

Lekkyrka för barn

Jag ska gifta mig med Ebba när jag blir stor! Bröllop, dop och begravning är ofta stora högtidliga händelser i ett barns liv. I Grisbackakyrkans lekkyrka kan barn själv leka präst.

Söndagsskola i Grisbackakyrkan

På söndagar i samband med gudstjänsterna är det söndagsskola för barn från cirka tre år. Yngre barn har tillgång till lekrummet. Vårterminen pågår: 14/1-16/6. Klicka för att se vilka datum det är söndagsskola!

Busljusen i Grisbackakyrkan

Onsdagar kl 14.30–15.30. Kör för dig som går i årskurs 1. Du får lära dig sånger och träna din röst. Varje körövning avslutas med en kort andakt. Vårterminen pågår: 17/1–24/4. Anmälan.

Några barn står och sjunger inomhus.

Tontrixarna i Grisbackakyrkan

Torsdagar kl 15:45–16.30. Kör för dig som går i årskurs 2 och uppåt. Vi lär vi oss sånger och tränar våra röster. Vårterminen pågår: 18/1–2/5. Anmälan.

Någon spelar biljard.

Creo i Grisbackakyrkan

Tisdagar kl 15.15–17.15. För dig som går på mellanstadiet och som tycker om att skapa i olika material, vill spela biljard eller innebandy, vill ha en kul eftermiddag och för dig som har frågor om Gud. Vårterminen pågår: 16/1–23/4. Uppehåll under sport- och påsklovet. Anmälan.

Filii Dei i Grisbackakyrkan

Fredagar kl 16.30-18.30, udda veckor. För dig som är född 2014-2017. Vi pratar tro och liv, leker, pysslar och äter tillsammans. Vårterminen pågår: 19/1–24/5. Uppehåll under sport- och påsklovet. Anmälan.

Några ungdomar sitter på golvet och ritar.

Ayo i Grisbackakyrkan

Fredagar jämna veckor kl 18.30–21. För dig som är född 2010–2013. Vi pratar tro och liv och tävlar, leker och övernattar nån gång. Vårterminen pågår: 12/1–31/5. Uppehåll under sport- och påsklovet. Anmälan.

Ett barn sträcker upp händerna mot himlen. Solen lyser igenom fingrarna.

Heiwa i Grisbackakyrkan

Fredagar kl 19.15–ca. 23, udda veckor. För dig som är född 2006–2009. Vi pratar om tro och liv, tävlar, leker och kanske övernattar nån gång. Vårterminen pågår: 19/1–7/6. Anmälan.

Några ungdomar sitter runt ett bord och spelar Uno.

Merea i Grisbackakyrkan

Lördagar jämna veckor kl 18–23 ses unga vuxna i kyrkan. Vi börjar med middag tillsammans, pratar om tro och liv, gör lite utflykter, skapar på olika sätt, tävlar mm. Vårterminen pågår 13/1-18/5.

Blå träffen i Grisbackakyrkan

Onsdagar kl 18–20. Blå träffen är en öppen verksamhet för dig med eller utan funktionsnedsättningar. Vi använder enkla ord, bilder och tecken till stöd. Vårterminen pågår: 24/1–15/5.

För alla åldrar

Gudstjänst i Grisbackakyrkan

Klicka här och läs mera om kommande gudstjänster i Grisbackakyrkan.

Ateljén i Grisbackakyrkan

Vi ordnar regelbundet utställningar i vår ateljé med lokala konstnärer. Öppet säkrast efter gudstjänst, söndagar 11.30-13.00. Övrig tid i samband med kyrkans ordinarie verksamhet.

För vuxna

Oberoende anhörig i Grisbackakyrkan

En torsdag i månaden kl 19–21. Temakvällar för dig som är oberoende anhörig till person med psykisk ohälsa och/eller missbruk. Välkommen till våra öppna kvällar där vi samtalar utifrån olika teman och dricker te tillsammans. Vårterminens träffar: 25/1, 22/2, 21/3, 18/4, 16/5, 13/6.

En rad människor står och sjunger från sånghäften.

Al Dente i Grisbackakyrkan

Tisdagar kl 19–20.30 udda veckor. Al Dente är en blandad kör för vuxna med körvana. Repertoaren drar snarare åt visa/pop/jazz-hållet än åt det klassiska och kören sjunger mest 4-stämmigt. Vårterminen pågår: 16/1–25/5. Anmälan.

Någon håller händerna runt en kaffekopp på bordet.

Öppet hus och missionsträffar i Grisbackakyrkan

Torsdagar kl 13–15, udda veckor. Träffar med olika programpunkter såsom föreläsningar, knep och knåp, pyssel samt körer eller andra musikaliska inslag. Några gånger per termin är det missionsträffar. Vi avslutar alltid med fika och andakt. Vårterminen pågår: 1/2–20/6.

En kvinna står med knäppta händer. Tända ljus i förgrunden.

Bön i Grisbackakyrkan

Bön på väg hem: måndag 17:30-18:00. Bön mitt på dagen: tisdag, onsdag och torsdag kl 12-12.15. Vårterminen pågår: 16/1–13/6.

En man från Svenska kyrkan lämnar en matkasse till en äldre dam vid ytterdörren.

Volontäruppdrag i Grisbackakyrkan

Vi är många som tillsammans bär arbetet i Grisbackakyrkan. Vill du också vara med och göra något meningsfullt för andra som ideell?

Internationell mission

Kort historik, nutid samt information om aktuell insamling.