Det händer i Ersmarkskyrkan

Ta med hela familjen och ät tillsammans, lyssna på föredrag lär dig scouting eller träffa andra föräldrar och barn. Det finns mycket att upptäcka här.

Ersmarkskyrkans program

Ladda ner och läs mer om vad som händer i Ersmarkskyrkan under mars till maj 2024 (pdf-format).

Klicka här för att se information kring de aktuella ombyggnationerna i Ersmarkskyrkan.

Vill du veta mer?

Klicka på bilderna/rubrikerna nedan för att läsa mer om respektive verksamhet och vem du ska kontakta om du har frågor.

För barn och unga

Två barn sitter i ring på golvet och klappar händerna tillsammans med en ledare.

Liten och Stor i Ersmarkskyrkan

Just nu ingen öppen förskola på grund av renovering.

Två barn skrattar i kyrkbänken.

Joy i Ersmarkskyrkan

Tisdagar kl 15.00–16.30. Kör för barn i årskurs 3–6. Anmälan. Sista tillfället för vårteminen 19 mars. Uppehåll under renoveringen, startar upp igen till hösten!

En flicka sitter i knät på sin tjejkompis och ler mot kameran.

Barnkören VIP (=Very Important Persons) i Ersmarkskyrkan

Torsdagar kl 16.00–16.45. Kör för barn i årskurs 1–2. Häng på, sjung och ha roligt med oss! Anmälan. Sista tillfället för vårterminen hölls i februari. Uppehåll under renoveringen, start till hösten igen!

Scouter i Ersmarkskyrkan

Torsdagar kl 18.30–20.00 för dig som går i årskurs 4–6. Vi lär oss scouting och hur man är en bra kompis. Anmälan. För mer information om denna och äldre scoutgrupper, se kontaktinfo nedan.

En ledare spelar stavningsspelet Hänga gubbe med barnen.

Söndagsklubben i Ersmarkskyrkan

Vissa söndagar under gudstjänsttid kl 10.00–11.00. För dig som är 4–12 år. Vi lär oss om Gud och Bibeln på roliga och olika sätt. Några gånger per termin firar vi Skattengudstjänst, då flyttar ordningen från söndagsskolan in i kyrksalen och gudstjänsten.

För vuxna

Några personer sitter runt matbordet och äter.

Sopplunch med föredrag i Ersmarkskyrkan

En torsdag i månaden kl 12.00. En träff för daglediga där det serveras soppa och vi får lyssna på ett intressant föredrag. Se datum och ämnen nedan.

Promenad, Ersmarkskyrkan

Tisdagar kl 10.30. Vi promenerar i valfri takt tillsammans i Ersmark. Samling vid kyrkan. Ingen anmälan, kom de gånger det passar. Varje tisdag från och med 9 januari 2024.

Vardagmiddag i Ersmarkskyrkan

En torsdag i månaden. Kom till färdiglagad mat och slipp stöket hemma i köket. Drop-in middag kl 16.30-18.00 med tacobuffé.

Ersmarkskören i Ersmarkskyrkan

Onsdagar kl 19.00-21.00. En kör för vuxna i alla åldrar.

Internationella gruppen i Umeå stadsförsamling

En tisdag i månaden kl 18.30-20.30 i Församlingsgården, Ö Esplanaden 9. Gruppen är ett forum för internationella frågor och engagemang.

Livsberättargrupper

Livsberättargruppen är en mötesplats för dig i pensionsåldern eller äldre. Här får du dela erfarenheter ur det egna livet och tillsammans med andra prata om vad ett gott liv kan innebära. Gruppen träffas en gång i veckan under tio veckors tid.

Två män sitter och samtalar över en kopp kaffe.

Möjlighet till samtal

Visste du att det finns möjlighet att prata med en präst eller diakon i Ersmarkskyrkan?