Det händer i Backens kyrka

Kyrkan är full av liv och rörelse. Vill du lära dig spela orgel, sjunga i kör eller meditera? Det händer också mycket i prästgården som ligger på kullen ovanför kyrkan.

Vill du veta mer?

Klicka på bilderna/rubrikerna nedan för att läsa mer om respektive verksamhet och vem du ska kontakta om du har frågor.

Orgelskola i Backens kyrka

Vi utbildar sex orgelelever från sex till arton års ålder. Några är nybörjare, medan andra redan vikarierar som orgelspelare i kyrkorna i närområdet.

Meditation i Backens kyrka

Tisdagar kl 18.15–19.15. I den kontemplativa bönen övar vi oss i inre och yttre stillhet. Ingen föranmälan eller förkunskaper behövs. Höstterminen pågår 23 augusti - 26 november 2024.

Gudstjänst i Backens kyrka

Nästan alltid firas gudstjänst i Backens kyrka sön- och helgdagar kl 11. Närmaste avvikelse är söndag 11 augusti då vi har Konfirmationsmässa kl 14.