Till innehållet Till undermeny
En grusväg med gräs i mitten leder in bland räden.

Kils pastorat

Stora Kils, Frykeruds och Boda församling. I högtid och vardag, i glädje och sorg, i livets alla skeden.

Aktuellt i pastoratet

Trivselkväll i Boda

En kväll i månaden bjuds det på underhållning och gemenskap i Boda. Tisdag 22/10 underhåller Fredrik Frippe Myrer. Välkommen!

Allhelgona

Välkommen till kyrkorna och kyrkogårdarna i allhelgonatid.

Önskegranen 2024

Önskegranen finns för barn i Kils kommun som lever i ekonomisk utsatthet. Julgranen står i Närhetens kyrka mellan 1–10 december. Vill du uppfylla en önskan i jul?

Luciatåg

Vill du sjunga i årets luciatåg? Vi övar på onsdagar kl. 17-18 under v. 46-50 och lussar i Stora Kils kyrka lördag 14 december.

Välkommen på Elvaträffen

Varje vecka bjuder vi på underhållning och gemenskap i Närhetens kyrka. Onsdagar kl. 11.00–13.00. Välkommen!

Har du förlorat en närstående?

Anmäl dig till vår samtalsgrupp. Vi träffas onsdagar kl. 16-18 och pratar om tankar och känslor kring sorgen. Start 25/9.

Ventilen

Ventilen är en stödgrupp för barn i åldern 6-12 år som lever i familjer med olika former av krångel och trassel. Ny grupp startar torsdag 26 september.

Barn & Unga

Vi har grupper och öppna verksamheter för barn och unga i alla åldrar. After school, miniorer, kyrkis med mera. Varje vecka hittar vi på roliga aktiviteter tillsammans. Vissa grupper behöver man anmäla sig till. Kolla in vad som passar dig!

Boka förrättning, läs om kyrkorna eller kontakta medarbetare i Kils pastorat. Vi finns här för dig.

Våra församlingar

Kils pastorats gränser sammanfaller med Kils kommun. Pastoratet består av tre församlingar: Stora Kil, Frykerud och Boda.

Om oss

Kils pastorat består av Boda, Frykerud och Stora Kils församling. Här finns körer och verksamheter för alla åldrar. Vi är med dig genom livets alla skeden; dop, konfirmation, vigsel och begravning. Hör gärna av dig till oss med dina frågor!

Kyrkogårdsförvaltning

Här hittar du information om kyrkogårdararna, gravskötsel, begravningsavgift med mera. Välkommen att kontakta kyrkogårdsförvaltningen vid eventuella frågor.

Skattkistan

Skattkistan i Kil är fylld med kläder och leksaker till behövande. Nedan hittar du information om öppettider, hämtning och lämning.

Ventilen

Predikotur i mobilen

Vill du få predikoturer skickade till dig?