En grusväg med gräs i mitten leder in bland räden.
Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Kils pastorat

Stora Kils, Frykeruds och Boda församling. I högtid och vardag, i glädje och sorg, i livets alla skeden.

Aktuellt i pastoratet

Boda kyrka 350 år

Den 12 maj har Boda kyrka funnits i 350 år. Välkommen att fira jubileumsveckan 6-12 maj med oss!

En blandad ungdomskör sjunger och klappar händer inomhus.

Projekt ungdomskör

Vill du börja sjunga i kör? Vi välkomnar alltid nya körsångare!

Skattkistan

Skattkistan i Kil är fylld med kläder och leksaker till behövande. Nedan hittar du information om öppettider, hämtning och lämning.

Ventilen

Ventilen är en stödgrupp för barn i åldern 6-12 år som lever i familjer med olika former av krångel och trassel. Ny grupp startar 7 mars.

Information om cyberattacken

Den 22:a november 2023 drabbades Svenska kyrkan av ett cyberangrepp som innebar en personuppgiftsincident eftersom fanns lagrade och angriparen kan ha fått åtkomst till dem. Vid frågor kontakta dataskyddsombud@intechrity.se

Predikotur i mobilen

Vill du få predikoturer skickade till dig?

Kyrkogårdsförvaltningen informerar!

Frågor och synpunkter hänvisas till:

Kyrkogårdsförvaltningen, 0554-688093
Stora Kils kyrkogård - Karl-Henrik Olausson, 0554-68 80 95
Frykeruds kyrkogård - Ann-Sofie Jacobsson, 0554-24 032
Boda kyrkogård - Rasmus Eriksson, 0554-68 80 37

Boka förrättning, läs om kyrkorna eller kontakta medarbetare i Kils pastorat. Vi finns här för dig.

Kontakta oss

Här hittar du kontaktinformation till expeditioner, församlingar och personal i Kils pastorat.

Stora Kils kyrka

Våra församlingar

Kils pastorats gränser sammanfaller med Kils kommun. Pastoratet består av tre församlingar: Stora Kil, Frykerud och Boda.

Om oss

Kils pastorat består av Boda, Frykerud och Stora Kils församling. Här finns körer och verksamheter för alla åldrar. Vi är med dig genom livets alla skeden; dop, konfirmation, vigsel och begravning. Hör gärna av dig till oss med dina frågor!

Bänkar på en kyrkogård

Kyrkogårdsförvaltning

Här hittar du information om kyrkogårdararna, gravskötsel, begravningsavgift med mera. Välkommen att kontakta kyrkogårdsförvaltningen vid eventuella frågor.

Skattkistan

Ventilen

Närbild på ett litet hjärta med texten Saknad som ligger på en gravkrans.

Samtal om sorg

Har du förlorat en närstående? I januari startar en samtalsgrupp för dig som förlorat en nära anhörig eller vän.

Ett barn sitter och ritar.

Barngrupper

I barngrupperna får barnen träffa kompisar, leka, prata om livet och Gud, sjunga och pyssla.

Konfirmand

Konfirmation handlar om Gud, livet och det du tycker är viktigt. Välj den konfagrupp som passar dig!

Verksamheter för alla

Vi tror att varje människa mår bra av att träffa andra. Därför erbjuder vi olika träffpunkter eller mötesplatser på olika håll i pastoratet.

Visa ditt deltagande

Det kan ibland vara svårt att veta hur man ska visa sitt deltagande till de anhöriga i samband med ett dödsfall. Förutom att prata direkt med de anhöriga eller lämna blommor så kan man lämna en kondoleans i samband med begravningen.

Lämna en kondoleans

Aktuellt från Kils pastorat

Prenumerera via RSS

Kilskriften 4/2022

Publicerad:

I det senaste numret av Kilskriften kan du bland annat läsa om julens alla gudstjänster, Ventilen, nya psalmer från Kil och mycket mer.

Kilskriften 3/2022

Publicerad:

Nu finns höstens nummer av Kilskriften att läsa!

Kilskriften 2/2022

Publicerad:

I sommarnumret av Kilskriften kan du bland annat läsa om vad som sker i kyrkorna i sommar, orgelrenoveringen i Frykeruds kyrka, kafferep i Boda och mycket mer!

Kilskriften 1/2022

Publicerad:

Läs om det nya altarskåpet, vårens gudstjänster, de nytillsatta församlingsråden och mycket mer.

Kilskriften 4/2021

Publicerad:

Läs om Lisa Nyberg, Babyrytmik och allt som händer i kyrkorna under jul.

Kontaktperson för dataskyddsfrågor

Erika Malmberg, dataskyddsombud