Kyrkogårdsförvaltning

Stora kils kyrkogård

Våra kyrkogårdar

Inom Kils pastorats kyrkliga samfällighet finns tre kyrkogårdar; Boda kyrkogård, Frykeruds kyrkogård och Stora Kils kyrkogård. Alla kyrkogårdar har en minneslund och askgravlund. Kyrkogårdsförvaltningen sköter även gamla kyrkplatsen Apertin.

En skylt med texten Minneslund

Ordna en gravplats

Kyrkogårdsförvaltningen kan erbjuda kist- och urngravplatser, minneslund och askgravlund i fin naturmiljö på Stora Kils-, Frykeruds och Boda kyrkogårdar. Vi visar er gärna tänkbara alternativ på vald kyrkogård och informerar om de regler som finns för de olika gravfälten.

Ett litet skjul med trädgårdsverktyg

Gravskötsel

En begravningsplats är för många människor en plats som ger ro och tillfälle till eftertanke. Som gravrättsinnehavare kan du själv välja hur begravningsplatsen ska skötas om – vill du själv ansvara för gravskötseln eller vill du ge oss ditt skötseluppdrag?

Ett kors på en gravplats

Vad får jag för begravningsavgiften?

Oavsett om man är medlem i Svenskakyrkan eller inte betalar alla en obligatorisk begravningsavgift. Avgiften betalas via skattsedeln. Här kan du se vad som ingår.

Kyrkogårdsförvaltningen

Vattugatan 11, Kil