Ventilen

Ventilen är en stödgrupp för barn och unga som lever med trassel och krångel i hemmet. Ventilen håller tätt när du behöver pysa. I vår startar en ny grupp.

Ny grupp startar 7 mars

Ventilen är en gruppverksamhet för barn. Vi anordnar  stödgrupper för barn och unga som kanske har en familjemedlem som har problem med missbruk eller psykisk ohälsa, dödsfall i familjen eller en separation där föräldrarna har samarbetssvårigheter. Ett syskon med speciella behov, som kräver extra tid av de vuxna, kan göra att barnet hamnar lite i skuggan.

Vi har stödgrupper för barn 6-12 år. Vi fikar, pratar, pysslar och har olika aktiviteter. Här kan de som vill pysa ur sig tillsammans med andra som ha liknande erfarenheter.

Verksamheten är ett samarbete mellan Svenska Kyrkan och Kils kommun. Om du vill veta mer kan du kontakta ledarna för gruppen.

Det är kostnadsfritt att vara med i Ventilen.
Ledarna har tystnadsplikt och för inga journaler.

Vi träffas torsdagar kl. 14.30-16.00 i Närhetens kyrka

Om du vill vara med eller veta mer kan du kontakta ledarna för gruppen:

Maja, 0554-688099, Kils pastorat

Maria, 0554-195 37, Kils kommun

Petra, 0554-193 70, Kils kommun

Aktuell information hittar du på Kils kommuns hemsida.

Berätta din historia om Ventilen

Här kan ni som tidigare varit i kontakt med Ventilen berätta om era erfarenheter. Vad betydde det för er och ert barn att få stöttning?