Uthyrning

Här hittar du lokalerna som finns att låna/hyra i våra församlingar.

Våra lokaler

Närhetens kyrka har flera samlingslokaler i olika storlekar. I Spegelsalen får 90 personer vistas i lokalen och i Kammaren får 20-25 personer vistas. I Bollhallen får 149 personer vistas.

Tollestads församlingshem ligger i anslutning till Stora Kils kyrka. I lokalen får 120 personer vistas. Inga aktiviteter i församlingshemmet får ske efter kl. 23.

Boda församlingshem ligger i anslutning till Boda kyrka. Här får 80 personer vistas i lokalen. Dukar finns att hyra för 75 kr/st. OBS! Jordnötter får ej tas in i församlingshemmet, då det finns jordnötsallergiker i barnverksamheten.

Fagerås församlingshem ligger i Fagerås. I lokalen får 60 personer vistas.

Sockenstugan ligger i anslutning till Frykerud kyrka. 100 personer får vistas i lokalen. Det är grundmöblerat för 70 personer och önskas fler platser är det bara att säga till vid bokning av lokalen så ordnar vi det. Dukar finns att hyra för 80 kr/st.

Kök finns att låna i alla våra lokaler. Porslin och de flesta köksredskap finns och går bra att använda. I Närhetens kyrka får ugnen ej användas.

Viktigt att tänka på

Våra lokaler och församlingshem hyrs och lånas ut enligt följande regler:

• Nycklar hämtas och återlämnas på pastorsexpeditionen.
  • Städning ingår inte i hyran. Lokalen lämnas i det skick som den togs i bruk.
  • Att flytta på möbler är tillåtet, men allt ska återställas till ordinarie möblering efteråt. Det gäller även porslin och redskap som ska diskas och ställas tillbaka i skåpen.
  • Ordningsreglerna som lämnas i samband med att nycklar hämtas ska följas.

Boka

Vill du boka någon av lokalerna eller få mer information kontaktar du pastorsexpeditionen.