Förslöv-Grevie församling

Påskliljor i skolskenet. I bakgrunden skymtas ett kors.

Välkommen att fira påsken i Förslöv-Grevie församling

Dymmelonsdag 27/3 kl 8:30 Morgonmässa i Förslövs kyrka Skärtorsdag 28/3 kl 18:00 blir det Skärtorsdagsmässa i Förslövs kyrka, med Anders Markehed och Jan Olof Rydström, organist. På Långfredagen firas Långfredagsgudstjänst i Grevie kyrka kl 10:00 med Anders Markehed, Kyrkokören och Linn Björklund, kantor. Påskdagen blir det högmässa i Grevie Förslövs kyrka. Kyrkokören medverkar, Ann Nerborg och Linn Björklund, kantor. Och på Annandag påsk anordnas vandringsgudstjänst med Mimmi Erlandsson och Lina Baeckström i och vid Grevie kyrka, k 10:00.

En luciakrona med brinnande ljus i en mörk kyrka.

Stilla dag 6 april

Lördagen den 6 april bjuder Ann Nerborg och Mimmi Erlandsson in till en stilla dag i Grevie kyrka. Välkomna!

Förslöv-Grevie bladet nr 1

Nu finns vårbladet ute! Trevlig läsning! OBS! Tyvärr har det blivit fel på sista sidan, på musikprogrammet, Bjäremässan är inte den 6 juni utan den 16 juni kl 10:00 i Förslövs kyrka

Kom och lyssna på vårens musikprogram!

Hjärtligt välkomna hälsar Linn och Sofia

En svart skylt med texten Stängd i vitt.

Fredagen den 15 mars är pastorsexpeditionen stängd!

På grund av utbildning!

Några mammor sitter i en ring på golvet med sina bebisar. En kvinna spelar gitarr, och ett av barnen har vågat sig fram för att titta.

Välkomna till Barncaféet!

Vi träffas i Barnens hus vid Grevie kyrka (det grå huset) varannan tisdag vecka 15, 17, 19, 21 kl 9:00-11:00 för barn upp till 18 mån och varje onsdag med uppehåll vecka 13 och 18, sista gången är vecka 21 kl 14:00-16:00 för barn upp till man börjar F-klass. Vi pysslar, leker, fikar och pratar. Om ni undrar något går det bra att maila till: forslovgrevie.barnungdom@svenskakyrkan.se

Grevie kyrka är stängd för reparation

Just nu håller all el på att om installeras i Grevie kyrka. Ett arbete som beräknas vara klart veckan till påsk. Om man vill tända ett ljus eller ha en enskild andakt är kapellet i Grevie iordningställt för detta. Förslövs kyrka är öppet varje dag mellan kl 9:00-16:00

En grupp människor vandrar på led längs en stig genom skogen.

Kom med och pilgrimsvandra i vår!

Här kan du läsa mer om vandringarna i vår på St Thoras pilgrimsled. Pilgrimsvandring för fred, frid och försoning

En man spelar kyrkorgel.

Musik & Konserter

I Förslöv-Grevie församling erbjuder vi ett stort utbud av spännande musik!

Närbild på ett par lappade jeans.

Handarbetsstugan

Tryck på länken för att se vad som händer på handarbetsstugan.

Sankta Toras pilgrimsled

Här finns häftet som beskriver de olika delarna man kan vandra på Sankta Toras pilgrimsled

Bibelstudier

I kyrkan erbjuder vi en spännade upptäcksfärd in i bibelns värld.

Fördjupningsgruppen

Vi läser och funderar över söndagens texter och aktuella ämnen

Nyfiken på kyrkans tro och liv

Vi träffas en gång i månaden och samtalar om kyrkans tro, liv och tradition.

Diakoni & själavård

Diakoni är ett av kyrkans fyra grundläggande uppdrag. Ordet betyder ”att tjäna” med Jesu kärleksbud som grund, där kärleken till Gud också blir kärleken till medmänniskan.

Hand som rör vid ikon

Frälsarkransandakt

Med Frälsarkransen som stöd, en enkel stund inför altaret, ber vi för varandra och gemensamma förböner.

Meditation

Välkommen till meditation i Grevie kyrka!

Du vet väl om att vi nu finns på facebook och instagram

Här hittar du oss på facebook: https://www.facebook.com/forslovgrevieforsamling/ Och på Instagram har vi @forslovgrevieforsamling Facebook och Instagram finns även längst ner här på hemsidan. Följ oss gärna!

Körer

”Att sjunga i kör är givande och spännande, med många dimensioner – såväl musikaliskt som socialt och mentalt.” Kom och sjung i någon av våra körer!

Kaffe o kaka

Arbetskretsarna

Vill du ha en trevlig eftermiddag med andra människor? Då är arbetskretsarna något för dig!