Foto: Ralf Elo

Det händer i Tegs kyrka

Kom in och upptäck något nytt i kyrkan. Besök vårt populära bebiscafé, häng med kompisarna, sjung, prata om att hitta Gud eller sitt ner till dukat bord vid vår tacotorsdagar.

Vill du veta mer?

Klicka på bilderna/rubrikerna nedan för att läsa mer om respektive verksamhet och vem du ska kontakta om du har frågor.

För barn och unga

Ett litet barn kryper fram mot fröken som sitter i en ring på golvet och sjunger och spelar gitarr på Öppen förskola. Barnets mor ser på.

Bebiscafé i Tegs kyrka

Tisdagar kl 9.30–12. Kom och lek, mys och fika. Åldersanpassade sång- och rytmikstunder kl 10. Frestande fika till lågt pris, även för veganer och allergiker. Vårterminen pågår: 16/1 - 14/5.

En flicka blåser såpbubblor.

Club 7+ i Tegs kyrka

Torsdagar kl 15.50–17. För barn i årskurs 1–3 som gillar skapande i färg och form kombinerat med samtal utifrån Bibeln. Anmälan. Vårterminen pågår: 18/1- 2/5.

Några barn står bredvid varandra och sjunger framme i kyrkan.

Stjärngnister i Tegs kyrka

Torsdagar kl 15.15–15.55. Livfullt, svängigt och innerligt är det i denna kör för barn i årskurs 1–3. Anmälan. Vårterminen pågår: 18/1-2/5.

Medlemmar i en barnkör står och sjunger i en kyrka. De håller händerna framför munnen som en tratt.

Himlalåt i Tegs kyrka

Onsdagar kl 17.45–18.30. Härligt och svängigt, lustfyllt och lekande! Så är det i Himlalåt, Tegs kyrkas kör för barn som är 5–6 år. Anmälan. Vårterminen pågår: 17/1- 24/4

Några barn står bredvid varandra och sjunger framme i kyrkan.

Cirrus i Tegs kyrka

Torsdagar kl 16–17. En kör för dig i årskurs 4–7. Svängigt, lugnt och tufft. Fikahäng innan. Anmälan. Vårterminen pågår: 18/1-2/5.

För alla åldrar

Orgelsoppa i Tegs kyrka

Torsdagar 1 februari, 29 februari, 11 april och 23 maj. Konsert kl 12.00, soppa kl 12.15. Kom och njut av en kortare orgelkonsert! Efter konserten bjuds de som vill på soppa och smörgås i församlingssalen.

Tacotorsdag med stilla stund i Tegs kyrka

Torsdagar kl 17.30 jämna veckor. Vi serverar omsorgsfullt lagade klimatsmarta tacos med tillbehör, som avslutas med en stilla stund då vi sjunger tillsammans. Anmälan inför varje gång. Vårterminen pågår: 25/1-30/5.

För vuxna

En äldre person formar ett hjärta med fingrarna mot kameran.

Tisdagsträffar i Tegs kyrka

Tisdagar kl 13–15 udda veckor. Mötesplats för daglediga med olika program och mycket sång och musik. Vårterminen pågår: 16/1-21/5.

En påtdocka som ligger på ett rött garnnystan

Drop in-syjunta i Tegs kyrka

Torsdagar kl 18–20.30 udda veckor. Prata och skapa tillsammans. Ta med eget handarbete. Enkelt fika. Vårterminen pågår: 18/1-23/5.

Ängskören i Tegs kyrka

Tisdagar kl 19–21. Blandad kyrkokör för vuxna. Kören sjunger 3-stämmiga gospels, andliga sånger och traditionell körmusik samt rock och pop. Vårterminen pågår: 16/1-28/5.

Aqua viva i Tegs kyrka

Torsdagar kl 19.00-21.00. Aqua viva är en damkör med blandad repertoar. Anmälan. Vårterminen pågår: 18/1-23/5.

Tre personer sitter och pratar runt ett bord. En av dem sitter i rullstol.

Med hela mig

Torsdagar jämna veckor kl 18.30-20 i Tegs kyrka. En samtalsgrupp om tro och liv för oss med fysiska funktionsnedsättningar/diagnoser. Vi delar gemenskap och samtalar om existentiella frågor, tro, liv och vardag, utifrån egna erfarenheter, bibeltexter och dikter. Ingen anmälan, kom när du vill och kan.

Röd ballong på blå himmel

Blå fredag i Tegs kyrka

Varannan fredag kl 18–21 i Tegs församlingsgård. En öppen mötesplats för dig med funktionsvariation. Aktiviteter och fika med fredagskänsla. Vårterminen pågår: 26/1-31/5

En vandringsled på fjället.

Den gömda skatten - att söka och finna Gud i alla ting i Tegs kyrka

Torsdagar jämna veckor kl 18.45–20.30. En kväll med inlevelsemeditation, rundor och tystnad. Ingen anmälan. Vårterminen pågår: 11/1-30/5.

Sinnesrogudstjänster i Umeå

Sinnesrogudstjänsten kan se olika ut på olika platser, men den avslutas alltid med Sinnesrobönen. Vi träffas i Umeå stads kyrka, Mariakyrkan och Tegs kyrka.

Livsstegen – 12 steg för oss som vill hitta en ny väg

Livsstegen är ett självhjälpsprogram för oss alla som känner att livsproblem, stora som små, har gjort tillvaron komplicerad. Nya grupper startas regelbundet.