Foto: Josefin Casteryd /Ikon

Det händer i Tavelsjö kyrka

Tavelsjö kyrka och församlingsgård är fulla av verksamhet. Kom in och upptäck något nytt.

Vill du veta mer?

Klicka på bilderna/rubrikerna nedan för att läsa mer om respektive verksamhet och vem du ska kontakta om du har frågor.

För barn och unga

En bebis ligger på mage på golvet och leker med en traktor.

Öppen förskola i Tavelsjö församlingsgård

Tisdagar kl 9-12. För små och stora. Ingen anmälan, kom när det passar. Vårterminen pågår 16 januari–11 juni

En bebis ligger på mage på golvet med en skallra i händerna.

Föräldraträffen i Tavelsjö

Fredagar kl. 9-12 för föräldrar som är hemma med sina barn. Vårterminen pågår 19 januari - 14 juni.

Några barn sitter runt ett bord och pysslar.

Kyrkis i Tavelsjö

Tisdagar kl 15.00–16.30 i Tavelsjö församlingsgård. För barn 4 och 5 år. Vi har andakt, pysslar, sjunger och leker innan vi avslutar med frukt och saga.

Småskaparna i Tavelsjö

Måndagar 14.30-16.30 i Tavelsjö församlingsgård. För barn i förskoleklass och årskurs 1 som gillar att skapa och ha roligt. Vi sjunger, målar, pysslar, bakar, håller en andakt men framför allt är vi med varandra.

Skapargruppen i Tavelsjö

Torsdagar 15.00-17.00 i Tavelsjö församlingsgård. För barn i årskurs 2 och 3 som gillar att skapa och ha roligt.

456:an i Tavelsjö

Onsdagar kl 15.00–17.00 i Tavelsjö församlingsgård. En grupp för dig som går på mellanstadiet. Vi träffas en gång i veckan och gör roliga saker ihop.

För alla åldrar

Matdax med kyrkmys i Tavelsjö

Torsdag kl 17 den 25/4. Tacomiddag och andakt i församlingsgården för alla åldrar. Anmälan senast måndagen innan.

För vuxna

Promenadgrupp i Tavelsjö

Måndagar kl 10 med samling utanför församlingsgården. Lätt gymnastik vid något stopp längs vägen. Vårterminen pågår 15/1–27/5.

Gud och livet i Tavelsjö

Tisdagar kl 18.30-20.30. En gudstjänstgrupp som träffas varannan vecka i barnlokalen i Tavelsjö församlingsgård. Vårterminen pågår 23 januari - 28 maj.

Någon häller upp kaffe från en blommig termos till någon som håller fram sin kopp.

Hemgrupp i Tavelsjö

Torsdagar kl 13 den 29/2, 21/3, 18/4 och 30/5. Vi träffas för gemenskap, fika och andakt hemma hos Britt-Inger.  hos Britt-Inger Olofsson, Övre Näset 10.

Väntjänst i Tavelsjö

Vill du eller din närstående prata med någon som har tid att lyssna?

Onsdagsträffar med fika i Tavelsjö

Onsdagar kl 13, var fjärde vecka. Vi träffas i församlingsgården för fika, ett enklare program och andakt. Vårterminens datum är 7/2, 6/3 och 3/4.

En grupp äldre personer sitter vid ett bord och fikar tillsammans.

Trivselträffar med mat i Tavelsjö

Onsdagar kl 13 var fjärde vecka, träffas och trivs vi tillsammans över en lunch, 70kr. Efter lunchen är det underhållning av något slag. Anmälan görs via mejl eller telefon till diakon Anders Karlsson. Vårterminens datum är: 24/1, 21/2, 20/3, 17/4 och 15/5.

En kvinnlig körledare dirigerar sin kyrkokör.

Kyrkokör i Tavelsjö

Kören övar på torsdagar kl. 18.30-20.30 i Tavelsjö församlingsgård. Vårterminen startar 15 januari.

Internationella gruppen i Tavelsjö församling

Vill du lära dig mer och arbeta med internationella frågor? Gå med i internationella gruppen i Tavelsjö församling!