Foto: Lina Eriksson

Det händer i Mariakyrkan

Kom in och upptäck något nytt. Sjung i kör, dreja, hänga med kompisar, promenera eller dansa heliga danser, vad passar dig?

Vill du veta mer?

Klicka på bilderna/rubrikerna nedan för att läsa mer om respektive verksamhet och vem du ska kontakta om du har frågor.

För barn

Öppen förskola med sopplunch i Mariakyrkan

Tisdagar kl 9-11.30, drop-in. En plats för barn i alla åldrar med sina vuxna. Vi leker, har sångstund, pysslar, fikar och möts. Ingen anmälan, kom när det passar.  Vårterminen pågår 23 januari - 14 maj (Uppehåll 19/3 och 30/4).

En kvinnlig ledare sitter i en ring och spelar gitarr och sjunger för en grupp barn och deras föräldrar.

Minikör i Mariakyrkan

Torsdagar, jämna veckor kl.16-16.30. Sångkör för barn 3–6 år. Det ska vara kul att sjunga! Barnvisor, rörelsesånger blandat med nya sånger. Vårterminen pågår 25 januari - 16 maj (Uppehåll 21/3 och 2/5).

För unga

Några glada ungdomar spelar kort tillsammans.

Tuben i Mariakyrkan

Torsdagskvällar ojämna veckor kl 17-21 för dig som går i åk 9 och uppåt. Vi äter pizza, firar Taizémässa, spelar spel, pysslar och gör andra roliga saker. Följ oss gärna på Instagram där vi heter ungimariakyrkan. Vårterminen pågår 18 januari - 23 maj.

Te och tankar i Mariakyrkan

En söndag i månaden kl 16-18. För dig som är 16-25 år. Vi dricker te och pratar om livet och tron. Vårterminens datum är inte bestämda.

För alla åldrar

En skål soppa och en brödbit står framdukat på ett bord.

Sopplunch i Mariakyrkan

Tisdagar kl 11-12.30. Lunch med vegetarisk soppa, bröd, kaffe/te och kaka. Tisdagskafé efteråt för den som vill. Vårterminen pågår 23 januari - 14 maj (Uppehåll 19/3 och 30/4).

Torsdag tillsammans i Mariakyrkan

Varannan torsdag, jämna veckor från kl 15, är det aktiviteter, middag och mässa i Mariakyrkan. Anmälan till middag senast måndag före. Vårterminen pågår 25 januari - 16 maj (Uppehåll 21/3 och 2/5).

För vuxna

Andakt i Mariakyrkan

Tisdagar kl 13.00-13.15. Ett andrum, en kort andakt mitt på dagen. Stanna gärna kvar på Tisdagskafé direkt efter andakten. Vårterminen pågår 23 januari- 14 maj (Uppehåll 19/3 och 30/4).

Tisdagskafé i Mariakyrkan

Tisdagar kl 13-14.30. Gemenskap, andakt, fika och omväxlande program. Vårterminen pågår 23 januari - 14 maj (Uppehåll 19/3 och 30/4).

Mariakören i Mariakyrkan

Tisdagar kl 19–21. En kör för kvinnor, både vana och lite mer ovana sångare. Vi strävar efter att utvecklas musikaliskt och sjunger regelbundet i kyrkans gudstjänster.

Sång till hälsa i Mariakyrkan

Varannan onsdag kl. 13. Sång med friskvårdsperspektiv för dig som vill träna din röst. Vi sjunger en timme och sen fikar vi tillsammans. Vårterminen pågår 24 januari - 12 juni. Anmälan.

Centrerande bön i Mariakyrkan

Onsdagar kl 12. Vi sitter i tyst meditation under 20 min. Du behöver inte ha någon tidigare erfarenhet av centrerande bön, meditation eller kyrka för att delta. Introduktion för dig som är ovan en kvart innan vi börjar. Vårterminen pågår 24 januari - 29 maj (Uppehåll 20/3).

Fotograf är Alibin Hillert/ikon.

Daglig bön i Mariakyrkan

Vill du vara med och be tillsammans med andra? I Mariakyrkan finns ett nätverk av människor som ber.

Ekumenisk bönevandring vid Mariakyrkan

Lördagar kl 10.30. Vi samlas vid Mariakyrkan och går en promenad runt kyrkan med stopp där vi fördjupar helgens texter och tema.

En stilla sjö omgiven av skog

Heliga danser i Mariakyrkan

Meditativa cirkeldanser en söndag i månaden kl.18. Ingen förkunskap eller anmälan behövs. Vårterminens datum är 14/1, 11/2, 10/3, 14/4 och 12/5.

Keramikverkstad i Mariakyrkan

Keramikverkstad för dig som är helt eller delvis sjukskriven från jobb eller studier på grund av utmattningssyndrom eller ångest. Vi träffas varannan vecka, dagtid, i mindre grupper. Anmälan.

Sinnesrogudstjänster i Umeå

Sinnesrogudstjänsten kan se olika ut på olika platser, men den avslutas alltid med Sinnesrobönen. Vi träffas i Umeå stads kyrka, Mariakyrkan och Tegs kyrka.

Gudstjänst i Mariakyrkan

Gudstjänst i Mariakyrkan firas söndagar kl. 10 och torsdagar kl. 18.

En grusväg mellan två åkrar. I vägkanten står en blå skylt med bokstaven M för mötesplats.

Katekumenatet- en vuxenväg till tro

Om du fick möjlighet att samtala om tro - vad skulle du fråga om? Om Gud finns - vad kan Gud ha för plats i ditt liv?

Världsviktigt i Mariakyrkan

Träff för internationella frågor torsdagar kl 18.30-20. Vårterminens datum den 8 februari, 21 mars och 18 april.