Foto: Magnus Aronsson

Var och när kan jag konfirmeras?

Det år du fyller 14 bjuder Svenska kyrkan in dig att vara konfirmand. Du är välkommen att vara konfirmand i den församling där du bor eller någon annan församling. Alla församlingar ska erbjuda kostnadsfritt alternativ.

KONFIRMATION I TIDER AV CORONA

På grund av coronaviruset kan det hända att aktiviteter för konfirmander ändras. Din församling kontaktar dig och meddelar om det blir några ändringar som rör just din konfirmation.

Vi följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer

I våra kyrkor anpassar vi oss efter rekommendationerna från Folkhälsomyndigheten. Gränserna för hur många som får samlas, gäller också våra kyrkor. Gudstjänster och andra aktiviteter blir mindre och de som samlas ska förstås inte tillhöra riskgrupperna eller ha symptom.

Aktiviteter kan ändras

På skollov och helger arrangeras ofta läger och andra aktiviteter för konfirmander. Räkna med att du blir kontaktad när planerna ändras. Du kan också höra av dig till församlingen för att fråga.

En vägvisare i trä. I bakgrunden blå himmel med vita moln.

Församlingar i Härnösands stift

I Härnösands stift finns 98 församlingar. Här hittar du en lista med länkar till deras webbplatser. Med mobilappen Kyrkguiden hittar du såväl församlingarnas gudstjänster som vägbeskrivningen dit.