Om webbplatsen

Välkommen till Härnösands stifts officiella webbplats. Syftet med webbplatsen är att tillhandahålla information till en kyrkligt intresserad allmänhet på ett enkelt och tillgängligt sätt. Webbplatsen ska också ge en inblick i Härnösands stifts verksamheter.

Här publiceras redaktionellt material: nyhetsartiklar och reportage. Det kan röra sig om nedslag i olika församlingar, intervjuer med aktuella människor eller om händelser som på stiftsnivå kan intressera en större målgrupp. Här finns också alla pressmeddelanden som skickas från stiftskansliet och protokoll från de beslutande organens sammanträden.

Syftet med webbplatsen är att du som besökare ska hitta intressant information om Svenska kyrkan i Jämtlands och Västernorrlands län och att du ska hitta kontaktuppgifter till din församling.

Dela information

Med hjälp av delningslänkarna längst ner på sidan kan du enkelt dela med dig av och tipsa dina vänner om information och nyheter från www.svenskakyrkan.se/harnosandsstift.

Ansvarig utgivare

Härnösands stifts officiella webbplats svenskakyrkan.se/harnosandsstift har utgivningsbevis och därmed en ansvarig utgivare. Ansvarig utgivare för svenskakyrkan.se/harnosandsstift är stiftsdirektor Anneli Hällgren

Utgivningsbevis innebär att det som publiceras på www.svenskakyrkan.se/harnosandsstift juridiskt faller under yttrandefrihetsgrundlagen och tryckfrihetsförordningen och omfattas därmed inte av dataskyddsförordningen.

Läs mer om utgivningsbevis för press, radio och TV

Kontakta stiftet

Vill du komma i kontakt med Härnösands stift hittar du kontaktuppgifter och besöksadress längst ned på varje sida i sidfoten.

Anpassa webbplatsen

Webbplatsen ska vara tillgänglig för så många som möjligt och även för personer som använder tekniskt hjälpmedel för att surfa. Här finns information om hur du kan anpassa webbplatsen efter just dina behov.

Hjälp att söka

Du hittar sökfältet genom att klicka på förstoringsglaset upp till höger på webbplatsen. Därifrån kan du söka efter information på svenskakyrkan.se och Härnösands stifts webbplats.