Västerplana kyrkogård

Västerplana kyrkas kyrkogård, med utsikt ut över Vänern, åkrar och ängar, sträcker sig bara några meter åt de olika väderstrecken runt den medeltida kyrkobyggnaden.

Fem stora stenkistor finns på kyrkogården liksom några riktigt gamla gravstenar, förutom de mer ordinära gravstenarna som betecknar lite mer modern tid.

Här finner du kistgravar och urngravar.

Skylt om att gravrättsinnehavare sökes.

Vi söker gravrättsinnehavare

Är du den vi söker? Vänligen kontakta kyrkogårdsförvaltningen via telefon 0511-285 50 eller via e-post gotene.kgf@svenskakyrkan.se

Kyrkogårdsförvaltningen

Kyrkogårdsförvaltningen ansvarar för kyrkogårdarna i Götene pastorat. Kontakta oss om du har frågor som rör kyrkogård, begravning, gravplatser, gravar, urnsättning, minneslund, askgravplats, gravskick, gravstenssäkring, gravsättningsformer eller liknande.