Foto: Lars-Erik Elebjörk

Helga Trefaldighets församling

Gudstjänst och vardag i tre kyrkor från olika tider.

Kyrkor i Helga Trefaldighets församling

Helga Trefaldighets kyrka

Bondkyrkan mitt i stan med historiska vingslag från 1200-talet.

Eriksbergskyrkan

Stadsdelskyrkan vid Norbyvägen.

Sankta Maria kyrka

Mitt i ett växande Stenhagen.

Aktuellt i Helga Trefaldighets församling

Ansökan om Sommarpass 2024

Svenska kyrkan i Uppsala tycker att alla barn ska få röra på sig i sommar. Därför finns nu möjligheten för barnfamiljer med en svår ekonomisk situation att ansöka om sommarpass.

Hur kan jag bidra till en hållbar textilkonsumtion?

Sygruppen Preloved inbjuder till föreläsning och workshop 16–17 maj med återbrukssömmerskan Ann-Charlotte Malm André.

Lördagskonsert med Mozarts Missa brevis x 2

Motettkören tillsammans med musiker ger två av Mozarts verk i Helga Trefaldighets kyrka lördag 13 april klockan 16.

Volontär i Helga Trefaldighets församling

Nu söker Helga Trefaldighets församling volontärer till Eriksbergsdagen 20 april.

Ett bildkollage med olika barn i förskoleåldern som leker och skapar inom- och utomhus på Svenska kyrkan Uppsalas förskolor.

Vill du bli vikarie hos oss?

Nu söker Duvan, Kyrkklockan, Prästgården, Solrosen och Vildrosen dig som är engagerad och flexibel och vill jobba i Svenska kyrkan Uppsalas förskolor.

”Hållbar kyrka” – läs senaste Hopp

21–24 mars får du som bor i någon av Uppsala pastorats församlingar det senaste numret av tidningen Hopp. Här finns den att läsa och bläddra i direkt på webben. Tema: Hållbar kyrka.

Barnens Bästa Bibel till femåringar

Helga Trefaldighets församling vill ge alla barn som fyller fem år 2024, och bor i församlingen, en egen bibel. Läs hur du som vårdnadshavare väljer tillfälle.

Helga Trefaldighets församling

Domkyrkoplan 5-7
753 10 Uppsala
Telefon 018-430 35 00 (växel)
helga.trefaldighet@svenskakyrkan.se

Personal i Helga Trefaldighets församling

Helga Trefaldighets kyrka, Eriksbergskyrkan och Sankta Maria kyrka.

Bokning och medlemsservice

Dop, vigsel, begravning, lokalbokning och medlemsärenden för Uppsala pastorat samt Danmark-Funbo församling.