Foto: Magnus Aronson /Ikon

Lediga jobb

Vilka tjänster är lediga och hur visar jag intresse för att jobba hos Svenska kyrkan Uppsala? Läs mer här.

Är du vår nya kollega?

Kyrkvaktmästare, Vaksala församling, Uppsala pastorat

Våra två kyrkvaktmästare behöver dig som kollega. Tillsammans tjänstgör ni i Vaksala kyrka, Salabackekyrkan och Årstakyrkan och det är i den sistnämnda du har din placering. Ett varierande och praktiskt arbete med ansvar för lokaler, vid kyrkliga handlingar och med ljud och ljus. Sista ansökningsdag är 13 april 2024.

Församlingspedagog, Vaksala församling, Uppsala pastorat

Till församlingen på gränsen mellan stad och landsbygd behövs du som församlingspedagog i Årstakyrkan i Uppsala. Du blir en viktig del i barn- och familjeverksamheten med bland annat öppen förskola, miniorer och juniorer, lov- och lägerverksamhet samt skolprojekt. Sista ansökningsdag är 25 mars 2024.

Präst till Vindhemskyrkan, Uppsala domkyrkoförsamling, Uppsala pastorat

Vindhemskyrkan Sankta Birgitta, i stadsdelen Luthagen, söker dig som tillsammans med kollegor och volontärer vill leda och fördjupa gudstjänstlivet samt möta människor i olika åldrar och med olika behov. Vill du bli pastoralt ansvarig inom en rik verksamhet? Sista ansökningsdag är 3 april 2024.

Säsongsarbetare sökes till Uppsala kyrkogårdar

Nu söker Uppsala kyrkogårdar medarbetare för säsongen maj–oktober 2024. Sista ansökningsdag är 7 april.

Sommararbetare sökes till Uppsala kyrkogårdar

Nu söker Uppsala kyrkogårdar medarbetare för sommaren 2024. Sista ansökningsdag är 14 april.

Våra ledord är ’engagemang, respekt, bekräftelse, öppenhet och tydlighet’ och det är också dessa som ska prägla vårt arbete och hur vi bemöter varandra.

Uppsala pastorat